هیچکس اجازه ندارد قیمت مرغ را بالاتر از ۷۳ هزار تومان عرضه کند
هیچکس اجازه ندارد قیمت مرغ را بالاتر از ۷۳ هزار تومان عرضه کند
محمودآباد آنلاین : معاون جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه مبنای تعزیراتی مرغ زنده از مرغداری، ۴۴ هزار تومان است در غیراینصورت به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند، گفت: هرکسی مخل فروش مرغ بیشتر از ۷۳ هزار تومان است باید تعزیر شود.

سید محمد جعفری امروز در جلسه تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران که به صورت وبینار با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد، گفت: از سال گذشته تلاش های فراوانی در بحث تنظیم بازار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد و امنیت غذایی به معنای واقعی صورت گرفت.

وی با تاکید براینکه هیچکس اجازه ندارد قیمت مرغ را بالاتر از ۷۳ هزار تومان عرضه کند و از امروز قیمت بیشتر از این به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند، افزود: از امشب بازرس در ورودی هر کشتارگاه خواهیم گذاشت و کشتارگاه ها باید قیمت را اعلام کنند و قیمت بالاتر از ۷۳ هزار تومان تخلف است.

جعفری علت افزایش قیمت مرغ، عدم تمکین مرغداران به فروش مرغ با قیمت مصوب دانست و گفت: کشتارگاه‌های مازندران مرغ مورد نیاز را تامین نمی کنند، از امشب ۵۰ درصد تولید هر کشتارگاه باید به تهران ارسال شود.

مسعود احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه، گفت: وضعیت جوجه ریزی استان مناسب است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت مصوب اعلام شد و مرغداران باید بر اساس این قیمت اقدام به فروش کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: عواملی که باعث گرانی گوشت مرغ می شوند با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

احمدی حاجی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی باید تایید تخلیه در سامانه را مورد توجه قرار دهد، گفت: هر روز همکاران ما بازدید و نظارت از واحدهای مرغداری را که مرغ آنها به مرحله کشتار رسیده است داشته باشند.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا مازندران