همایش پاکسازی طبیعت در جنگل بونده برگزار شد
همایش پاکسازی طبیعت در جنگل بونده برگزار شد
محمودآباد آنلاین / صبح روز جمعه ۱۶ آبان ماه، همایش پاکسازی طبیعت همزمان با روز حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در جنگل روستای بونده از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد برگزار شد.

در این همایش که با حضور اعضای مجمع زیست نوین و همچنین عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان همراه بود، ۵ هزار متر از این جنگل از زباله پاکسازی شده است.

دهیار بونده در حاشیه این همایش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه نصب سطل زباله در جنگل دپوی زباله را به همراه خواهد داشت اظهار کرد: دهیاری روستای بونده به هیچ عنوان اقدام به نصب سطل زباله نخواهد کرد.

وی اذعان داشت: تنها راه برطرف کردن معظل زباله این جنگل گرانبها و با ارزش فرهنگ سازی است و تا وقتی این فرهنگ در مردم نهادینه نشود کماکان شاهد این معضل فجیع خواهیم بود.

به گزارش محمودآباد آنلاین، این همایش توسط مجمع محیط زیست نوین پایش و ستاد بزرگداشت هفته مازندران در روز مازندران پاک و با همکاری دهیاری روستای بونده صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که جنگل ۸۰۰ هکتاری روستای بونده که از یک سو به روستاهای شرفتی و شومیا و از سوی دیگر به شهر چمستان متصل می شود، به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری محمودآباد بعد از دریا، نقش مهمی در جذب توریست به این شهرستان به خصوص در ایام تعطیلات دارد.

این جنگل منحصر به فرد انواع و اقسام پوشش های گیاهی نظیر درختان توسکا ، ممرز ، زبان گنجشک ، بلوط  ، شیردار ، ازار ، انجیلی ، کرات ، آل ، ولیک ، نارون ، راش  ، گردو  ، لرگ ، افرا و… و گیاهان چماز ، گزنا ، تمشک ، پلم ، شالدم ، واش ، تلی ، اوجی ، سرخاب و…. را در خود دارد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین