هشدار درباره افزایش دما در مازندران
هشدار درباره افزایش دما در مازندران
محمودآباد آنلاین/مدیریت بحران مازندران: تنش دمایی با احتمال آتش سوزی در منابع طبیعی و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

اداره کل مدیریت بحران استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران مبنی بر استقرار و تقویت جریانات گرم جنوبی و افزایش دمای قابل ملاحظه دو روز پایانی هفته در سطح استان، احتمال افزایش پتانسیل آتش سوزی در مناطق جنگلی، مزارع و مراتع و و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی بر اثر ذوب سریع برف دور از انتظار نیست.

بر این اساس با توجه به اینکه روز‌های پنج شنبه و جمعه این هفته دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی استان بین ۳۶ تا ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد، به شهروندان و کشاورزان توصیه می‌شود: با مدیریت در مصرف بهینه انرژی (آب و برق) در این مدت از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری ویا قبل از ترک محل استفاده از آتش، از خاموش بودن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

همچنین به دهیاران و روستائیان ساکن در حاشیه جنگل توصیه شد؛ در صورت مشاهده موارد مشکوک به آتش سوزی، موارد را به نزدیکترین مرکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

در این اطلاعیه با اعلام آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، از کشاورزان و باغداران خواسته شد: برای آبیاری باغ‌ها و محصولات کشاورزی در ساعت خنک روز (اوایل صبح یا اواخر شب) اقدام کنندو صاحبان گلخانه، مرغداری و دامداری‌ها برای تعبیه تهویه سالن‌ها به انجام موارد پیشگیرانه اقدام کنند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران