نقش دو قطب سیاسی سنتی محمودآباد در انتخابات شورای شهر
نقش دو قطب سیاسی سنتی محمودآباد در انتخابات شورای شهر
محمودآباد آنلاین : در حالی به انتخابات شورای اسلامی شهر محمودآباد نزدیک می‌شویم که پنجاه و دو نفر در شهر محمودآباد برای حضور در این ماراتُن سیاسی نام‌نویسی کردند و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده اعلامی از سوی وزارت کشور، نهایتا تا دهم اردیبهشت ماه نتیجه تایید و یا رد صلاحیت، به افراد کاندیدا اعلام خواهد شد.

با عنایت به نزدیکی زمان انتخابات، تب و تاب فعالیت‌های سیاسی و دید و بازدیدها آغاز شده که نکته قابل تامل در این انتخابات، عدم نقش آفرینی جدی و میدانی از سوی دو جریان و قطب‌های سیاسی سنتی در شهر محمودآباد است.

البته که افراد و حامیان این قطب‌های سیاسی، سرمایه‌های ارزشمند شهرمان بوده و میدان‌داری آنان در ادوار گذشته صرفا بر اساس احساس تکلیف و ادای وظیفه در جهت پیشبرد اهداف نظام در جهت مشارکت حداکثری و دلسوزی در جهت عمران و آبادانی شهرمان بوده است.

اما حال باتوجه به مشاهدات عینی در فضای حقیقی جامعه و تحلیل نخبگان، دو جریان سیاسی مذکور، از شخص یا اشخاص خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کنند لکن دیده و شنیده می‌شود برخی از کاندیداهای محترم در محافل مختلف خود را منتسب و مورد حمایت صد در صدی این جریان‌ها اعلام می‌نمایند.

انتصابی که شاید بزرگان این دو قطب از آن کاملا بی خبر باشند ولی این ترفند و سواستفاده در نشست‌های انتخاباتی جاری و در حال استفاده است که این موضوع می‌تواند آسیبی جدی به یک رقابت سالم و صحیح انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم وارد کند.

با این تفاسیر انتظار می‌رود مردم حساسیت بیشتری نسبت به این موضوعات نشان داده و فارغ از ارتباطات سیاسی، خویشاوندی و قومی، انتخابی آگاهانه بر اساس استقلال افراد، تخصص و تجارب آنان داشته باشند تا به حول قوه الهی افرادی که به این نهاد تصمیم‌ساز ورود پیدا می‌کنند دغدغه آبادانی و ساختن محمودآبادی زیبا و آباد را داشته باشند.

  • نویسنده : مقداد قربانی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین