کمک یک و نیم میلیاردی اوقاف در رزمایش مواسات / صیانت از موقوفات مهمترین وظیفه اوقاف
کمک یک و نیم میلیاردی اوقاف در رزمایش مواسات / صیانت از موقوفات مهمترین وظیفه اوقاف
به گزارش محمودآباد آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد گفت: مجموعه اوقاف محمودآباد در انجام وظایف و به ثمر نشاندن اهداف خود مُسِر است و در رزمایش کمک مومنانه هم از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

بهزاد صادقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین مهمترین وظیفه اوقاف را صیانت از موقوفات واجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش دانست و بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد اداره‌کننده موقوفات فاقد متولی در ایران است.

صادقی ادامه داد: ۱۰۰ موقوفه منفعتی و ۲۸۸ موقوفه انتفاعی زیر نظر اوقاف محمودآباد هستند که این تعداد در مجموع وجود بیش از ۳۸۵ موقوفه در محمودآباد را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین تعداد ۷۸۰۰ رقبه، ۶۹ حسینیه و ۲۳ تکیه زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد هستند.

بهزاد صادقی عنوان کرد: سازمان اوقاف در حوزه‌ها و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و قرآنی، اجارات و بهره‌مندی، حقوقی و ثبتی و مالی غیر عموی فعالیت می‌کند.

او به خبرنگار ما گفت: با کمک واقفین و خیرین عزیز بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون ریال جهت اجرای رزمایش کمک مومنانه در تهیه بسته های معیشتی برای خانوار کم‌برخوردار صرف شد.

وی تصریح کرد: تهیه و توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم بین خانوار کم‌بضاعت ، کمک در تهیه ۸۰ بسته معیشتی به هیئت‌های مذهبی و اهدای ۱۰۰ بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی و مناسبتی در سطح بقاع متبرکه از جمله بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، اجرای طرح افق پذیرایی از از روزه داران در سطح بقاع متبرکه و بیمه ۱۱۰ تن از خادمین مساجد تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه حدود ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی روستاهای محمودآباد وقف عام می‌باشد گفت: تنظیم اسناد اجاره ۸۳۷ فقره جدید از رقبات موقوفات صورت گرفته است و همچنین ۱۷ هزار متر مربع عمران و آبادانی و مرمت و نگهداری موقوفات با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به انجام رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در ادامه خبر داد: چهار مورد وقف جدید در حوزه های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی با ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال شامل زمین زراعی و مسکونی در محمودآباد به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: صددرصد اسناد مالکیت موقوفات پررقبه با تعامل اداره ثبت اسناد و پیگیری مستمر اداره اوقاف صادر شده است و کلیه موقوفات دارای سند مالکیت شده است و همچنین اوقاف محمودآباد از اولین ادارات اوقاف سطح استان بوده است که تمامی موقوفات پر رقبه آن دارای سند مالکیت هستند.

بهزاد صادقی در پایان ذکر‌ کرد: جهت رسیدگی به دخل و خرج و هزینه های انجام شده در اجرای بنای موقوفات، ازطریق شعبه حسابرسی اداره تحقیق اداره کل اوقاف استان مازندران تعداد ۱۶۰ قوه مفاصا حساب صادر شده است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین