مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد!
مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد!
محمودآباد آنلاین: رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شده است که شاید شما از وجود یک تیم فوتبال از مازندران در این مسابقات بی خبر باشید.

به گزارش محمودآباد آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهار تیم فوتبال از ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقابت‌های خود را از هفته گذشته آغاز کردند، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد چهار نماینده ایران در این مسابقات هستند، اما کندوکاوی در تیم‌های حاضر و بازیکنان آن‌ها نشان می‌دهد مازندران هم یک تیم فوتبال در این رقابت‌ها دارد تیمی متشکل از ۱۱ بازیکن و یک سرمربی؟!

این تیم مازندرانی اگرچه اسم ندارد، اما آنقدر ستاره و بازیکن دارد که تیم‌های بزرگ کشورمان را آسیایی کرده است اسم‌هایی مانند فرهاد مجیدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، شجاع خلیل زاده، محمد عباس زاده و…

۵ سهم برای سرخ‌ها
پنج بازیکن مازندرانی در کاروان آسیایی پرسپولیس حضور دارند، مهدی عبدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی و امیرمحمد یوسفی دروازه‌بان سوم پرسپولیس مازندرانی‌های سرخپوشان پایتخت در این رقابت‌ها هستند.

مهدی عبدی مهاجم ۲۲ ساله و اهل قراخیل قائمشهر فعلا از دو بازی ۵ دقیقه برای حضور در بازی فرصت پیدا کرده و باید دید در مسابقات بعدی نظر سرمربی پرسپولیس به حضور او در زمین چه خواهد بود.

امید عالیشاه بازیکن ساروی ۲۹ ساله، وینگر باتجربه و کاپیتان دوم پرسپولیس نیز در این مسابقات نقش مؤثری برای سرخپوشان بازیسازی و مدیریت میانه میدان ایفا می‌کند مهره‌ای اثرگذار برای گل‌محمدی و پرسپولیس که در بازی مقابل الریان بسیار اثرگذار بود.

مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد! + تصویر
سیامک نعمتی اصالتا اهل آلاشت سوادکوه و یکی از مهره‌های اثرگذار در مرکز و جناح راست پرسپولیس است بازیکنی که سه سال قبل نخستین صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا با گل او به السد قطر رقم خورد.

فرشاد فرجی بازیکن ۲۷ ساله قائمشهری که از اسفند پارسال با قرارداد ۳۰ ماهه به پرسپولیس پیوست و این شانس را پیدا کرد که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد، اما تست کرونای او مثبت شد و ناچار شد به جای اردوی پرسپولیس، در قرنطینه قرار بگیرد او در صورت منفی شدن تست‌های پس از قرنطینه به اردوی پرسپولیس در هند اضافه می‌شود.

در کاروان پرسپولیس امیرمحمد یوسفی دروازه‌بان جوان بهشهری نیز به عنوان دروازه‌بان سوم سرخپوشان این تیم را همراهی می‌کند، اما با توجه به حضور حامد لک در ترکیب اصلی و نیمکت‌نشینی رادوشوویچ شانس حضور این دروازه‌بان در بازی‌ها تقریبا منتفی است.

از شمال تا تراکتور
تراکتور تبریز سه بازیکن مازندرانی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به خدمت گرفته است میثم تیموری مدافع چپ ۲۹ ساله و اهل روستای لیند سوادکوه به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب این تیم قرار دارد، مهره اثرگذار و باتجربه خط دفاعی تراکتور که در هر دو بازی در ترکیب اصلی تراکتور بود.

مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد! + تصویر
ابوالفضل رزاق‌پور هافبک و دفاع چپ ۲۴ ساله قائمشهری دیگر بازیکن مازندرانی تراکتوری‌ها در این مسابقات است او اگرچه با حضور بازیکنان مانند اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی کار دشواری برای حضور در خط هافبک دارد، اما در دو بازی برگزار شده ۱۵ دقیقه مقابل الشارجه بازی کرد.

مهم‌ترین گلزن تراکتور در این مسابقات نیز یک کیاکلایی است محمد عباس‌زاده بازیکن محبوب نساجی‌چی‌ها که از ابتدای فصل با جدایی از نساجی به تراکتور پیوست، در بازی تراکتور مقابل پاختاکور دو گل وارد دروازه ازبک‌ها کرد و نقش مهمی در کسب یک امتیاز از این بازی داشت هر چند در بازی دوم پایش به گلزنی باز نشد.

فولاد با یک مازندرانی
محمد قاسمی‌نژاد بازیکن ۳۴ ساله و باتجربه بابلی نیز دیگر فوتبالیست مازندرانی، کی از مهره‌های مهم فولاد و جواد نکونام در لیگ برتر فوتبال کشور است که اگرچه بخت حضور در این مسابقات با لباس فولاد را دارد اما در دو بازی این تیم مقابل السد و الوحدات اردن  فرصت حضور در زمین به او داده نشده است.

مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد! + تصویر
سرمربی مازندرانی‌ها آبی است
دیگر تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها استقلال تهران است که بازیکن مازندرانی را در خدمت ندارد اما سرمربیگری آن را فرهاد مجیدی  اهل قائمشهر برعهده دارد، مربی که با برد ۵ – ۲ مقابل الاهلی و برد سه بر صفر مقابل الشرطه عراق نوید روی کار آمدن مربی کاربلد را داده است.

مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد! + تصویر
آبی‌پوشان پایتخت یک بازیکن جوان هم از مازندران دارند آرش داجلیری دفاع راست ۲۳ ساله اهل تنکابن که او هم روی نیمکت استقلالی‌ها حضور دارد و منتظر فرصت است تا مجیدی او را در ترکیب این تیم قرار دهد.

یک مازندرانی هم لژیونر است
علاوه بر بازیکنان مازندرانی که در چهار تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها توپ می زنند ، یک بازیکن مازندرانی هم با لباس الریان قطر به میدان می رود شجاع خلیل‌زاده مدافع ۳۲ ساله بهنمیری که یکی از مهره‌های مهم پرسپولیس در دوره‌ قبلی لیگ قهرمانان آسیا بود، اما اکنون در تیم قطری مهره‌ای موثر است.

مازندران هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم دارد! + تصویر
حضور ۱۱ بازیکن مازندرانی در یکی از معتبرترین مسابقات فوتبال قاره کهن نشان غنای فراوان این سرزمین در پرورش بازیکنان است بازیکنانی که فوتبالشان را از مازندران آغاز کردند و متاسفانه به دلیل مسایل مالی، حمایت نشدن تیم‌های خصوصی و ضعف تیمداری در خارج از مازندران برای تیم‌های دیگر می‌درخشند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان