نظارت کامل جهاد کشاورزی بر کیفیت کالا‌های اساسی
نظارت کامل جهاد کشاورزی بر کیفیت کالا‌های اساسی
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: علاوه بر تولید، تأمین و توزیع کالا‌های اساسی، نظارت بر کیفیت این اقلام هم بر عهده جهاد کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت: با توجه به اینکه زنجیره از مزرعه تا سفره برعهده جهاد کشاورزی است، بحث نظارت هم بر واحد‌های تولید با قدرت و همیشه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه یک نفر از نیروی بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، و همچنین چهار نفر از اعضای بسیج برای انجام گشت‌های نظارت بر بازار و بازرسی به این مدیریت ملحق شده‌اند، افزود: اکنون نیاز بازار به مرغ، تخم مرغ و همه کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی در حال برآورده شدن است و هیچ‌گونه گرانفروشی در این حوزه‌ها قابل قبول نیست و در صورت مشاهده این موضوع، گشت‌ها مراتب را برای برخورد قضایی به تعزیرات اعلام می‌دارند.

هادی زاده خاطرنشان کرد: صنعت دام و طیور از مهم‌ترین صنایع بخش کشاورزی محسوب می‌شود که علاوه بر تأمین مواد غذایی مردم در اشتغال زایی به‌ویژه در بخش اشتغال روستایی اهمیت فراوانی دارد و ثبات تولید در این بخش، در گرو تأمین به‌ موقع و کافی نهاده‌های موردنیاز است که این امر در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای سبد پروژه‌های تحولی و بازآفرینی ، پروژه «درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا» را به عنوان یک راه حل برای این موضوعات ارائه داده است، اظهارداشت: اکنون مردم می‌توانند روی قیمت تولیدکننده محاسبه کلی داشته باشد، به قیمت تولید کننده کالاهای مصرفی تا ۳۰ درصد و به کالاهای سرمایه‌ای تا ۲۰ درصد هزینه توزیع اضافه می‌شود، به این ترتیب به راحتی گرانفروشی مشخص می‌شود و با نخریدن مردم خود به خود حذف خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه زیر مجموعه ها و اصناف بتوانیم آرامش مطلوبی در بازار کالاهای اساسی ایجاد کنیم و غذای سالم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد‌.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد