تعداد افراد مبتلا به وبا در مازندران به سه نفر رسید
تعداد افراد مبتلا به وبا در مازندران به سه نفر رسید
محمودآباد آنلاین:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری وبا در مازندران خبر داد و گفت : تا کنون سه مورد ابتلا به وبا در استان شناسایی شده و احتمال افزایش شناسایی موارد بیشتر مبتلایان این بیماری در استان وجود دارد .

عباس علیپور افزود : تا ۲ روز قبل تعداد موارد مثبت ابتلا به این بیماری در استان یک نفر بود که اکنون این تعداد به سه نفر افزایش یافته است و این افراد به صورت سرپایی در حال درمان هستند .

وی ادامه داد : تمامی مبتلایان فعلی به وبا در استان مردان هستند و همچنین این موارد از نظر پراکندگی جغرافیایی در سطح استان، شرق ، غرب و مرکز استان می باشند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه باکتری عامل این بیماری است ، گفت : بعد از سه الی چهار روز که فرد به این باکتری آلوده شد علائم بیماری در افراد بروز می کند که می بایست نکات بهداشتی لازم در این مدت رعایت شود.

وی ادامه داد: وبا بیماری است که از طریق دهان منتقل می شود و خوردن آب مانده و ضدعفونی نشده در بروز این بیماری تاثیر دارد و احتمالا استفاده از آب غیربهداشتی دلیل بروز بیماری در افراد شده است .

علیپور اسهال آبکی شدید و متوسط، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی،  گرفتگی عضلات پشت ساق پا و عطش فراوان را از مهمترین علایم بیماری وبا برشمرد و افزود: آشامیدنی و خوراک آلوده مانند سبزی ها و میوه هایی که با آب آلوده شسته شده اند و آلودگی غذاهای پخته شده بعد از تهیه، تماس مستقیم دست با ترشحات اسهالی بیمار مبتلا به وبا راه انتقال این بیماری بوده است.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : ایرنا