۱۲۹۹۲ کد پستی در ۱۴ روستای محمودآباد پلاک کوبی شد/ سرخ رود پایلوت اجرای پلاک QR کد در استان مازندران / افزایش ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی
۱۲۹۹۲ کد پستی در ۱۴ روستای محمودآباد پلاک کوبی شد/ سرخ رود پایلوت اجرای پلاک QR کد در استان مازندران / افزایش ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی
محمودآباد آنلاین / دباغیان رئیس اداره پست شهرستان محمودآباد گفت: یکی از مشکلات عمده شهروندان اخذ تاییدیه کدپستی برای ارایه به دستگاه های اجرایی و خدماتی بوده و باتوجه به اینکه اطلاعات کدپستی در روستا ها قدیمی بوده و نیاز به بروزرسانی اطلاعات داشتیم با همکاری بخشداران و دهیاران ، در ۱۴ روستای محمودآباد ۱۲۹۹۲ کد پستی پلاک کوبی شد.

امیرعباس دباغیان رئیس اداره پست شهرستان محمودآباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون محمودآبادی ها ۴۳۳۷۵مرسوله از جهت توزیع و ارسال رهسپاری کردند.

وی افزود: در بحث مرسولات وارده به شهرستان جهت توزیع در سطح شهر و روستااز ابتدای سال تا به امروز تعداد ۶۵۰۲۲فقره مرسوله پستی دریافت شده است که جا دارد از نامه رسان های بخش شهر و دفاتر روستایی و نمایندگان پستی که در امر توزیع همکاری داشته اند تشکر و قدردانی داشته باشم.

دباغیان همچنین ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سرخ رود در اجرای طرح پایلوت پلاک بصورت QR کد گفت: اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ قطعه در شهر سرخ رود برای اولین بار در استان مازندران ثبت و پلاک تعلق گرفت که بزودی طی مراسمی رسمی رونمایی خواهد شد.

رئیس اداره پست شهرستان محمودآباد همچنین با اشاره به توسعه خرید و فروش اینترنتی در کشور و بالاخص شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در بحران ناشی از شیوع و همه‌گیری کرونا و به ویژه از آن هنگام که محدودیت‌های مختلف سایه بر زندگی مردم انداخت و با توجه به لزوم کاهش ترددهای غیرضروری نقش پست بسیار پررنگ شد و به مرور شاهد تغییراتی در سبک زندگی افراد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: پست با دارا بودن شبکه مویرگی توزیع، زنجیره تامین خریدها و فروش های اینترنتی را کامل و فروشندگان و خریداران کالاها را در بستر اینترنت به یکدیگر متصل نموده و فروشگاه‌های اینترنتی نیز رشد قابل توجهی داشته و همین عامل سبب شده که نیاز فزآینده‌ای به استفاده از شبکه پستی کشور ایجاد شود.

امیر عباس دباغیان گفت: طی یک سال گذشته، مردم اقبال زیادی به خریدهای غیرحضوری نشان داده‌اند و حتی برخی از مردم برای خریدهای روزانه شان از پست کمک می گیرند و افزایش بالغ بر ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی نیز صحه ای بر این ادعاست که با وجود تمام فراز و فرودها، کاهش خریدهای حضوری را شاهد هستیم.

وی افزود: در شهرستان محمودآباد از ابتدای سال تا به کنون ۸۹۶۳ مرسوله خرید اینترنتی وارد و توزیع گردیده است و و نیاز است شهروندان دقت لازم در انتخات نوع کالا و انتخاب سایتی که داری نماد اعتمادداشته باشند را در زمان خرید و سفارش محصولات اینترنتی در دستور کار خود قرار دهند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین