معلمان تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند
معلمان تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند
محمودآباد آنلاین / وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت بهداشت معلمان را تا پایان مرداد واکسینه خواهد کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی آینده به صورت حضوری باشد معلم و مدرسه جایگزین ندارد و قطعا باید به سمت حضوری بودن مدارس برویم.

وی افزود: ظرفیت ایجاد شده حتما به عنوان ابزار مکمل مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ با تعهدی که صورت گرفته وزارت بهداشت معلمان را تا پایان مرداد واکسینه خواهد کرد.

حاجی میرزایی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان گفت: به زیر ۱۸ سال هم در تمام دنیا واکسن پیشنهاد نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به برنامه این وزارتخانه برای ثبت‌نام معلمان قراردادی و حق‌التدریسی اظهار کرد: تمام معلمانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند براساس قانون مجلس تعیین تکلیف شدند و تعداد کمی از آنان باقی‌ماندند که به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

حاجی میرزایی درباره جذب ۲۰ هزار طلبه در مدارس توضیح داد: اینطور نیست. یک مصوبه مجلس بود که تعدادی از طلاب که قبل از سال ۹۲ در طرحی تحت عنوان «امین» با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند و در مدارس حضور تمام‌وقت داشتند و تعداد محدودی دارند را طبق قانون عمل کنیم.

وی درباره همکاری بازنشستگان با آموزش و پرورش اظهار کرد: کسی که بازنشسته شده است نمی‌تواند مدیر یا معاون شود چون شغل تمام‌وقت است و هیچ بازنشسته‌ای برای کار تمام‌وقت نمی‌تواند به کار گرفته شود. ما چون کمبود نیرو داشتیم از تعدادی از بازنشسته‌ها که طبق قانون یک‌سوم وقت‌شان را می‌توانیم بگیرم، استفاده کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن در مجلس تصویب شد، در بودجه ۱۴۰۰ برایش اعتبار مشخص شده که بعد از تصویب قانون، آیین‌نامه آن را تدوین و در همین دولت اجرایش را آغاز کنیم.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : تسنیم