ناجیان غریق بیمه حوادث و مسئولیت می‌شوند
ناجیان غریق بیمه حوادث و مسئولیت می‌شوند
محمودآباد آنلاین : وزیر کشور گفت: ناجیان غریق در سواحل شمال کشور بدون هیچ قید و شرطی با تلاش مسئولان استانی بیمه حوادث و مسئولیت می‌شوند.

احمد وحیدی روز سه شنبه در نشست بررسی طرح آزادسازی سواحل در سالن جلسات استانداری مازندران افزود: قدردان تلاش‌های ناجیان غریق هستیم و نباید این افراد بدون بیمه فعالیت داشته باشند و استانداری مازندران، گیلان و گلستان با پیگیری وزارت کشور نسبت به بیمه حوادث و مسئولیت این عزیزان اقدام خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید امکانات لازم برای بهبود اجرای طرح دقیق سالم سازی دریا انجام شود و در این وادی افزایش رفاه برای فعالیت ناجیان غریق یکی از این برنامه ها است.
وزیر کشور با بیان این که طرح سالم‌سازی سواحل در شمال کشور باید نمونه باشد، گفت: رفع مشکلات زیرساختی در سواحل استان باجدیت دنبال شود.
وحیدی با بیان این که اجرای طرح‌های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و همچنین رعایت شئونات اسلامی در سواحل خزر تداوم یابد، گفت : حفظ شئونات اسلامی در سواحل با اجرای طرح های گفتمانی، فرهنگی و ارشادی از سوی مسئولان امر اجرا شود.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور به منظور بررسی اجرای طرح آزادسازی سواحل در قالب سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرده است.
رئیس جمهور دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد. این دستور همان روز با آزاد سازی حریم دریای مازندران در بابلسر که در اختیار ارودگاه بهزیستی بود اجرایی شد و طی ماه های گذشته هم در شهرهای ساحلی استان تعداد دیگری از مجموعه های دولتی اقدام به عقب نشینی از حریم ساحلی کردند.
تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی است.   تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود.
طبق اعلام مسوولان مازندران، تقریبا قاطبه دستگاه های دولتی حریم ۶۰ متری دریا را آزاد کرده اند. بخش اندکی که باقی مانده است یا غیرقابل عقب نشینی است مانند بنادر که تاسیساتشان باید در حریم ۶۰ متری باقی بماند و یا این که نیازمند هماهنگی و زمان بر است چون سازه هایی دارند که باید صرفه و صلاح بیت المال برایشان در نظر گرفته شود. مثلا برای جایی مانند ساحل شرکت نفت در محمودآباد که بخشی از استخر آن در حریم ساحلی قرار دارد، تصمیم بر این شد که استخر تخریب نشود ولی برای استفاده بانوان بهینه سازی گردد.
مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در مقایسه با استان های گیلان و گلستان است.   ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران ساحلی هستند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران