محمودآباد با ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی شاخص ترین شهر در اجرای طرح دریا
محمودآباد با ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی شاخص ترین شهر در اجرای طرح دریا
محمودآباد آنلاین : رئیس جمعیت هلال احمر مازندران ؛ استان مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمودآباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح سالمسازی دریا می باشد و از این حیث شاخص ترین شهرستان در استان محسوب می شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ؛ غلام علی فخاری رئیس جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به ابلاغ استاندار مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر استان به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر، اظهار کرد: پیش از این و در سال‌های قبل مسؤولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بعد از شهرستان محمودآباد ، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از دیگر شهرهای شاخص‌ ساحلی استان در اجرای طرح های دریا محسوب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد: در سال‌های قبل حدود ۹۳۰ امدادگر ناجی غرق در سواحل دریا حضور داشتند و با توجه به افزایش تعداد نقاط حادثه‌خیز در تابستان امسال و همزمان با اجرای طرح ساماندهی دریا این تعداد نیز به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به اینکه ساماندهی دریا بزرگترین عملیات امداد و نجات از نظر مدت زمان، طولی و فرسایشی اعلام و خاطرنشان کرد: در مدت ۱۲۰ روز اجرای این طرح اقدامات نجات غریق امدادگران استان حائز اهمیت است.

فخاری با تاکید بر اینکه موفقیت در طرح ساماندهی دریا ضرورت‌هایی با خود دارد، گفت: افزایش حقوق ناجیان غریق با توجه به افزایش روزهای کاری این افراد در طرح امسال از جمله این ضروریات است.

وی مسدود کردن برخی راه‌های دسترسی به دریا را از دیگر مواردی عنوان کرد که برای پیشگیری از وقوع غریق در این استان نیاز است.

فخاری گفت: با مسدودسازی این مسیرها امکان حضور گردشگران و مسافران در نقاط خارج از حوزه استحفاظی و دسترسی ناجیان غریق حذف می‌شود و قدرت کنترل بر سواحل افزایش می‌یابد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: مراکز تفریحی و اقامتی بخش خصوصی که در سواحل دریا وجود دارد باید رعایت پروتکل‌های نجات غریق و پرداخت هزینه حق‌الزحمه ناجیان غریق انجام شود.

فخاری گفت: امدادگران ناجیان غریق ابزار قانونی برخورد با افرادی که در خارج از طرح دریا ندارند و حضور و تلاش نیروهای انتظامی می‌تواند بسیار در این زمینه یاریگر این افراد باشد.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران