دانش آموز محمودآبادی که کتابخوان برتر کشور شد
دانش آموز محمودآبادی که کتابخوان برتر کشور شد
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ آندیا فاضلی دانش آموز 14 ساله محمودآبادی رفتیم که موفق شد عنوان نفر اوّل کتابخوانی کشور را کسب نماید.

به گزارش پایگاه خبری محمودآباد آنلاین ؛ آندیا فاضلی دانش آموز پایه نهم مدرسه دولتی سمیه ،  برابر ارزیابی سامانه www.iranpl.ir نهاد کتابخانه های عمومی کشور به علت مطالعه ۲۹۳ کتاب از ابتدای سالجاری تا کنون به عنوان کتابخوان برتر کشور انتخاب شد.

عاطفه خسروی مادر آندیا فاضلی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: آندیا بر اساس عادت و علاقمندی دوران کودکی به کتابهای داستان موجب شد است تا زمینه های مطالعه و میل به کتاب خواندن در او بالا رفته و فارغ از اینکه در حوزه درسی علیرغم غیر حضوری شدن کلاسهای درس وی طی همه دوران طول تحصیل خود جزء نفرات معدل تحصیلی بالایی بوده و همچنین مطالعات میان رشته ای و پراکنده زیادی داشته باشد.

مادر این دانش آموز محمودآبادی گفت: آندیا یک خواهر ۸ ساله به نام آنیتا دارد که او هم به مانند خواهر بزرگترش میل و علاقه زیادی به خواندن کتاب دارد و در اوقات فراغت خود بصورت روزانه اقدام به مطالعه کتاب می نمایند.

جمال فاضلی پدر آندیا و آنیتا فاضلی نیز در گفتگو با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: آندیا به واسطه عادتی که از دوران کودکی با او همراه بوده از دو سالگی تمام شب ها را با مطالعه و گوش کردن به کتاب قصه به خواب رفته و همین موضوع باعث شده است هر دو خواهر در حال حاضر به کتاب میل و علاقمندی زیادی داشته باشند.

وی افزود: آندیا پایه دوم و سوم تحصیلی را بصورت جهشی به اتمام رسانده و همین مطالعات میان بخشی و کمک درسی توانست در ارتقای داشته های علمی و درسی این دانش آموز کمک نماید.

پدر آندیا فاضلی تصریح کرد: فارغ از اینکه برای آندیا و آنیتا از کتابخانه عمومی شهر بصورت ماهانه و هفته ای کتاب به امانت می گرفتیم ، از شهر کتاب و سایر کتاب فروشی ها نیز اقدام به خرید کتاب نموده و شاید تعداد کتاب های مطالعه شده توسط وی و خواهرش به هزار عنوان کتاب نیز برسد.

گفتنی است آندیا فاضلی قرار است فردا یک شنبه ۲۳ آبان و به مناسبت روز ملّی کتاب و کتابخوانی تقدیرنامه و هدیه خود را از دستان دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تالار وحدت دریافت نماید.

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

 

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین