مازندران در نرخ ازدواج جزو ۴ استان آخر کشور است
مازندران در نرخ ازدواج جزو ۴ استان آخر کشور است
محمودآباد آنلاین : معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان مازندران گفت: این استان در حوزه نرخ ازدواج در کشور رتبه چهارم از آخر جدول استان های کشور را دارد.

محمدرضا ییلاقی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با نرخ ازدواج در استان دو سال قبل رتبه دوم از آخر بوده است، افزود: طبق آمار نهایی در سال قبل، استان رتبه چهارم از آخر را کسب کرد که نشان از بهبود آمار ازدواج دارد.

وی با بیان اینکه برای ازدواج آسان گره‌های فرهنگی فراروی جوانان بیش از گره‌های اقتصادی است، افزود: سال قبل پنج مرکز مشاوره ازدواج راه اندازی شد و در سال جاری نیز راه اندازی مراکز مشاوره و فعال کردن مشاوران در شهرستان‌های فاقد مرکز مشاوره جزو برنامه‌ها است.

ییلاقی با عنوان اینکه پارسال ۴۴۰ کارگاه برای آموزش و مشاوره ازدواج در استان برگزار شده است، گفت: پیگیری تسهیلات وام ازدواج از دیگر اقدامات و تلاش‌های این معاونت است.

معاون ورزش و جوانان مازندران غنی سازی اوقات فراغت جوانان را از برنامه‌ها بیان کرد و درباره ایجاد خانه جوانان جزو تکالیف قرار گرفت گفت: منتظر ابلاغ دستورالعمل آن از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم.

وی با اظهار اینکه بیش از ۲۰ هزار فقره وام ازدواج در سال قبل اهدا شد، گفت: ۸۳ درصد متقاضیان موفق به دریافت وام ازدواج شدند و اکنون بیش از شش هزار نفر در صف دریافت وام قرار دارند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران