پسرعموهای ترکمنی در سواحل سرخ رود غرق شدند
پسرعموهای ترکمنی در سواحل سرخ رود غرق شدند
محمودآنلاین/رئیس هیات نجات غریق و غواصی محمودآباد گفت: سه جوان غیر بومی اهل بندر ترکمن استان گلستان عصر امروز چهارشنبه هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع آب‎های ساحلی این شهرستان غرق شده که یک نفر نجات یافت و جستجو برای یافتن ۲جنازه دیگر که پسرعمو هستند ،ادامه دارد.

سعید خادمی افزود : عصر امروز سه نفر که همگی مرد بودند  وارد آب درمنطقه شنا ممنوع که ناجی نیز در آنجا مستقر نبود در ساحل چاکسر شهر سرخرود شدند که ۲ تن از آنها پیش از رسیدن ناجیان غرق شدند و یکی از این افراد نیز توسط ناجیان غریق زنده از دریا بیرون آورده شد که احیا شد.

وی افزود:با وجود اینکه دریا نیمه طوفانی  و طول موج آن برای شنا مناسب نبود ، این افراد اقدام به شنا کردند که متاسفانه در چاله های دریا گرفتار شدند.

رئیس هیات نجات غریق با بیان اینکه افراد غرق شده از اهالی بندر ترکمن بودند که برای کار به مازندران آمدند، گفت : این دو پسر عمو ۲۶ و ۲۷ سال سن داشتند که متاسفانه هر دو در آب غرق شدند و در حال حاضر جست و جو برای یافتن پیکر این ۲ نفر ادامه دارد.

خادمی با بیان اینکه تعداد ناجیان دریا در محمودآباد نسبت به سال های گذشته نصف شده است افزود:: باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در محمودآباد طرح های دریا در شهرستان اجرا نمی شود و خواهش ما این است که مسافران و مردم  برای شنا وارد دریا نشوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۱۰۰ ناجی در شهرستان مسقر هستند که نیمی از آنها در شیف صبح و مابقی در شیفت عصر در دریا مستقر هستند که با توجه به ۳۰ کیلومتر ساحل شهرستان و تعدد مسافران بسیار کم است.

رئیس هیات نجات غریق محمودآباد به عدم پرداخت دستمزد ناجیان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم پرداخت حقوق ناجیان سبب ترک کار توسط برخی از این افراد شده که مدیریت ساحل را با مشکل مواجه کرده است.

خادمی از مسافران و شهروندان محمودآبادی خواست با توجه به افزایش شیوع کرونا در شهرستان و کاهش ناجیان غریق از حضور در سواحل و شنا در آبهای خزر خودداری کنند.

بنابر اعلام پززشکی قانونی مازندران ۶۱ نفر بر اثر غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده استان در سه ماهه خرداد، تیر و مرداد ماه امسال جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته حدود ۲ برابر افزایش دارد.بیش ترین فوتی نیز متعلق به شهرستان محمودآباد بوده است که تا پیش از این ۱۴ مورد غرقی از این شهرستان گزارش شده است که امروز به ۱۶ نفر رسید.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین