لزوم فروش سم به کشاورزان با تجویز نسخه گیاه پزشکی
لزوم فروش سم به کشاورزان با تجویز نسخه گیاه پزشکی
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآبادگفت: کشاورزان ابتدا نسخه لازم را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاههای مجاز اقدام کنند.

محمد هادی زاده با بیان اینکه در این شهرستان ۳۰ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی وخصوصی وجود دارد، گفت: به منظور سازماندهی فروشگاه های سم در سطح شهرستان طرح نظارت به طور ویژه با همکاری واحد حفظ نباتات و تنظیم بازار با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود : با توجه به اینکه فروش سموم غیر مجاز ممنوع می‌باشد و تمام فروشندگی های سموم پایش خواهند شد و با فروشندگان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

هادی زاده به فروشندگان توصیه کرد در اسرع وقت نسبت به دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کنند، در غیر اینصورت مغازه آنها پلمب شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درج لیست قیمت سموم موجود در فروشگاه، داشتن فاکتور خرید و فروش، ثبت مشخصات کامل خریداران سم و حضور مسئول فنی باید با دقت لحاظ شود، اظهار داشت: هرگونه تغییر در بسته بندی، دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بازرسی و پایش فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی با هدف مدیریت صحیح مصرف سموم ، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی در این شهرستان خواهد بود.

هادی زاده به مصرف بی رویه سموم کشاورزی در میان کشاورزان اشاره کرد و مدیریت مصرف سموم را از الزامات در حوزه کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان ابتدا نسخه لازم را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاههای مجاز اقدام کنند.

  • نویسنده : ملیکا کیا خسرو
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد