پژوهشگر و مخترع جوان محمودآبادی و سرباز نمونه کشوری
پژوهشگر و مخترع جوان محمودآبادی و سرباز نمونه کشوری
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ جوان پژوهشگر و مخترع محمودآبادی آمدیم که به عنوان سرباز نمونه کشوری انتخاب شد.

محمد اسماعیلی صفا متولد سال ۱۳۷۵ و اهل روستاى متوریج از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد است.

وی پس از گذراندن دوران تحصیلی راهنمایی در مدرسه شاهد محمودآباد و دبیرستان در مدرسه نمونه دولتی آمل و اخذ مدرک دیپلم، در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه مازندران مشغول به تحصیل شد.

او بعد از اخذ مدرک لیسانس، در شهریور ۱۳۹۹ عازم خدمت سربازی شد و هم‌اکنون نیز در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مشغول طی کردن دوره وظیفه عمومی است.

این جوان محمودآبادی علاوه بر ثبت چندین عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی موفق به ثبت چند اختراع نیز شده است.

ازجمله اختراعات محمد اسماعیلی صفا، موتور کمکی بدون سوخت است.

این جوان مخترع و پژوهشگر محمودآبادی در گفتگو با خبرنگار ما هدف از این اختراع را کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی و راندمان موتور عنوان کرد و گفت: این موتور به عنوان موتور کمکی در کنار موتور اصلی نصب و در وسایل نقلیه مختلف مانند هواپیماها، مترو، قایق های پرنده و موتوری باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی و راندمان موتور می‌شود.

وی توانست با ساخت مدل اولیه‌ای از این موتور این اختراع را به نام خود ثبت و گواهی ثبت اختراع را نیز اخذ کند.

او همچنین مقالات زیادی از خود به ثبت رسانده که بسیاری از آن‌ها در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی چاپ و ارائه شده است.

از جمله مقالات وی می‌توان به مقاله isi《 شبیه سازی و مدلسازی مولکولی 》در زمینه نانو اشاره کرد که چند روز گذشته در یک ژورنال آمریکایی به چاپ رسیده است.

کتاب ایده پردازی و اختراعات در مهندسی مکانیک نیز به تالیف محمد اسماعیلی صفا در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید.

همچنین طرح وی در جشنواره توسکا که در تابستان ۹۸ با حضور وزیر علوم در دانشگاه مازندران برگزار شد عنوان طرح برتر را کسب کرد.

محمد اسماعیلی صفا در سیزدهمین جشنواره جوان سرباز به میزبانى وزارت دفاع که با حضور امیر حاتمى وزیر دفاع و مقامات ارشد رسته هاى مختلف نیروهاى مسلح سپاه، ارتش و ناجا در روز یکشنبه ١٧ اسفند سال جاری برگزار شد عنوان سرباز نمونه را از آن خود کرد.

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین