شناسایی ۴۷۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد
شناسایی ۴۷۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از شناسایی 479 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده گفت: برای حفاظت و صیانت از زمین های کشاورزی در سال گذشته با عملیات گشت زنی، دهگردشی و نظارت اکیپ گشت حفاظت از اراضی ۱۳۱ شهرستان محمودآباد ، ۴۷۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان شناسایی و از تغییر کاربری غیرمجاز ۱۴۵۰۰۰ مترمربع زمین جلوگیری شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره اینکه در خصوص تبصره۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی تعداد ۵۳۴ مورد   بمساحت   ۱۱۲ هزار و ۴۰۰  مترمربع قلع و قمع شده، افزود: تعداد ۱۰۵ مورد پرونده تغییرکاربری غیرمجاز بمساحت  ۸۱ هزار و ۸۳۶ مترمربع  به ارزش تقریبی چهار هزار میلیارد ریال که باستناد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها به مراجعه قضایی معرفی گردید  و در طول سال گذشته نیز تعداد ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۲۴ هزار و ۲۰۰  مترمربع  قلع و قمع صادره  اجرا شد.

 

هادی‌زاده با بیان اینکه گشت حفاظت از اراضی در طول ایام سال و تعطیلات، اظهار داشت: با مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی برخورد می شود.

 

وی با بیان اینکه گشت ویژه ۱۳۱ آماده کسب هرگونه خبر و اطلاعات به صورت ۲۴ ساعته دراین خصوص است، گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع دهند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین