کمین اومیکرون پشت کلاس های درس مدراس مازندران
کمین اومیکرون پشت کلاس های درس مدراس مازندران
محمودآباد آنلاین: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت که ۵۰ درصد از مجموع ۵۲۰ هزار دانش آموز مازندرانی بر اساس پایش بازرسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در کلاس‌های درس ماسک نمی‌زنند.

قربانعلی سهرابی افزود که این آمار پس از پایشی که از ۲ هزار و ۳۵ مدرسه استان توسط بازرسان بهداشتی آموزش و پرورش باهدف مدیریت و مقابله با کرونا در ماه آذر صورت گرفت ، به دست آمده است که نگران کننده است.

 وی با اظهار این که حدود ۹۷ درصد دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه ماسک به همراه دارند ، گفت : این نشان می دهد که دانش آموز به خاطر اجباری بودن همراه داشتن ماسک جهت ورود به مدرسه آن را به همراه می آورد ولی در کلاس درس ضوابط کرونایی را نقض می کند و ماسک نمی زند.

سهرابی با درخواست از مدیران مدارس برای نظارت جدی تر بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان پس از ورود به مدرسه و زدن ماسک در کلاس درس ، افزود : به نظر می رسد ما با گذشت زمان در حال فاصله گرفتن از آن دسته پروتکل های بهداشتی هستیم که رعایت آنها به دانش آموزان بستگی دارد.

وی با اظهار این که هرچه از مدت زمان حضور دانش آموزان در مدارس می‌گذرد، میزان رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در کلاس‌های درس کاهش می‌یابد ، توضیح داد : به عنوان مثال در پنجم آذر که هفته نخست بازگشایی فراگیر مدارس بود حدود ۹۵ درصد دانش آموزان در کلاس درس از ماسک استفاده می کردند و این رقم در طول ماه با کاهش تدریجی اکنو ن به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

معاون آموزش و  پرورش مازندران با اشاره به شناسایی نخستین بیمار اومیکرونی مازندران در بابل که به معنای ورود رسمی سویه جدید کرونا به استان است ، گفت : به طور قطع اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس استان روند کاهشی خود را ادامه دهد، احتمال تعطیلی مدارس وجود دارد.

سهرابی همچنین اعلام کرد که در نتیجه پایش صورت گرفته و بازدید سرزده از مدارس ، همچنین مشخص شد که در ۴۰ درصد مدارس استان هم ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

افزایش نگرانی و گلایه والدین

وی با اشاره به اجرای طرح‌های سختگیرانه آموزش و پرورش برای استمرار رعایت نکات بهداشتی و کرونایی در مدارس مازندران گفت: در یک ماه گذشته از حضور ۲۲۵ معلم و همچنین هشت هزار و ۲۵ دانش آموز ۱۲ سال به بالا که بدون ارایه کارت واکسن خواستار ورود به کلاس‌های درس بودند، از سوی مدیران مدارس جلوگیری شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: همچنین از اول آذر تا چهارم دی سال جاری از ورود ۱۰ هزار و ۷۶۱ دانش آموز مازندران که بدون استفاده از ماسک خواستار ورود به مدارس بودند، ممانعت شد.

وی با بیان اینکه، گلایه و نگرانی‌های والدین از نقض مکرر دستورالعمل‌های کرونایی در مدارس قابل توجه است، تصریح کرد: از اول آذر تا چهارم دی ماه سه‌هزار و ۴۶۳ تماس تلفنی یا دیدار حضوری اولیاء دانش آموزان در این ارتباط به اداره کل آموزش و پرورش مازندران مخابره شد.

سهرابی گفت: نگران وضعیت مدارس استان هستیم و آسان‌نگری و نقض ضوابط دستورالعمل های بهداشتی می تواند کلاس‌های درس را به کانون شیوع کرونا در مازندران تبدیل کند و مدیر و معلمان مدارس دستورالعمل های کرونایی را باجدیت پیگیری و اجرا کنند.

آموزش حضوری فراگیر همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه سال جاری در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه استان شروع شد و ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی بعد از ماه‌ها آموزش مجازی، در سر کلاس درس حاضر شدند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا