سرای گردشگری سیمرغ نگین مجموعه های تفریحی شمال کشور
سرای گردشگری سیمرغ نگین مجموعه های تفریحی شمال کشور
محمودآباد آنلاین : سرای گردشگری سیمرغ یکی از مهیج ترین و برترین مجموعه های تفریحی و گردشگری، شهربازی و مرکز خرید در شمال کشور می باشد که از سال 1398 فعالیت خود را در اولین شهر ساحلی در مسیر پایتخت کشورمان به مازندران یعنی محمودآباد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار محمودآباد آنلاین بابک کلانتری مدیرعامل (( مالک، طراح و سازنده )) سرای گردشگری سیمرغ امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد در کنفرانس خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سرای گردشگری سیمرغ با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مازندران برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه رسالتی خطیر و مهم است که خبرنگاران در این عرصه سخت همواره تلاشی ستودنی داشته اند.
بابک کلانتری با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی امروز مجتمع های تجاری، گردشگری و تفریحی به سختی دوام می‌آورند، اظهار کرد: مجتمع تفریحی و تجاری سیمرغ با هدف خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران در سال ۹۶ با اخذ مجوز، به شکل قانونی فعالیت خود را در ساخت این مرکز آغاز نمود.
وی با اشاره به اینکه در ساخت مجتمع دارای ۸۰ درصد مشاعات و ۲۰ درصد واحدهای تجاری و تفریحی است، افزود: سازه داخلی مجتمع بدون ستون و بصورت فلت احداث شده، دارای ۴ طبقه با زیربنای ۱۲۷۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۲۰۰ مترمربع در مدت یک سال و چهار ماه ( ۱۶ ماه ) احداث شد.
مدیرعامل سرای گردشگری سیمرغ محمودآباد با بیان اینکه در فاز اول این مجتمع ۲۰۰ نفر مشغول شدند که بعد از تکمیل مجتمع جمعاً در فاز ۱ و فاز ۲ این تعداد به ۳۲۱ نفر با مزایای حقوق کار و بیمه رسید، گفت: طرح ساخت شهربازی نیز به منظور پذیرش گردشگران و ایجاد سرگرمی و تفریح آنها برنامه‌ریزی شده که همزمان با هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.
او با اعلام اینکه طبق برنامه تابستان ۱۴۰۳ فاز ۳ این مرکز به عنوان شهربازی مدرن سیمرغ با ۶۳ بازی اعم از بازیهای مدرن و جذاب در فضای رو باز و فضای سرپوشیده ضمن فراهم سازی زیرساخت مناسب فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در جامعه زمینه های اشتغال ۱۲۰ جوان جویای کار و در کل در فاز ۱ و فاز ۲ و فاز ۳ جمعاً ۴۴۱ نفر اشتغال را هم فراهم نموده است.
مهندس کلانتری با بیان اینکه هم اکنون بابت تکمیل تجهیزات فاز ۳ این مرکز در شهربازی شامل دستگاههای غول پیکر و مهیج بزرگسالان (( چرخ و فلک ۶۰ متری دارای سیستم های سرمایش و گرمایش، جایرو سوئینگ ( فریزبی ۳۶۰ درجه )، کشتی دزدان دریایی، تاب اسکای، سالتو، زیپ لاین، و همچنین سینمای ۷ بعدی، ماشین برقی، باشگاه VR ، باشگاه بولینگ، دستگاههای روباز کودکان و نوجوانان و شهربازی سرپوشیده با نورپردازی خیره کننده )) تاکنون بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان به مبلغ سرمایه گذاری قبلی اضافه شده است.
وی خاطرنشان کرد: سیمرغ جزء برترین شهربازی و مجتمع های تجاری و تفریحی کشور می باشد.
وی ادامه داد : یکی از حُسن های خاص و پر مخاطب سرای گردشگری سیمرغ پردیس VIP سینمایی سیمرغ می باشد که در سه سالن با ظرفیت یک سالن ۲۵۰ نفره و دو سالن ۷۰ نفره و با بهره مندی از مدرنترین و هوشمند ترین امکانات سینمایی روزانه در شش نوبت حداقل ۵ فیلم روز سینماهای کشور برای مسافران و شهروندان محمودآباد ، نور ، ایزدشهر ، فریدونکنار ، سرخ رود و آمل و دیگر شهرهای همجوار که از زیر ساخت های سینمایی مناسب بهره مند نیستند ارائه خدمات می شود.
بابک کلانتری همچنین با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت های گردشگری و تفریحی گفت: شاید تا پیش از این محمودآباد محور گردشگری بود ولی با راه اندازی مجموعه بزرگ سرای گردشگری سیمرغ ضمن رونق بخشی اقتصاد منطقه باید گفت: محمودآباد با سیمرغ به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
مدیرعامل سرای گردشگری سیمرغ اضافه کرد : در فاز ۴ این مجموعه قرار است هتل ۵ ستاره، ساختمان برگزاری کنسرت، باشگاههای ورزشی و استخر های مدرن و سرویس های بهداشتی با بهره گیری از جلوه های چشم نواز طبیعت و زمین های شالی با مجوز وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع احداث شود و شاید در این مرحله ضمن امکان اسکان مسافر در محمودآباد زمینه های ارائه خدمات بیشتر به مسافران و جذب نیروی کار جدید فراهم گردد.
وی ادامه داد : بهره مندی شهر محمودآباد از ساحل آزاد و قابل دسترس دریا و جنگل های زیبا و مناطق آب بندان و همچنین نزدیکی به تهران و به نوعی در مرکز جغرافیای مازندران واقع شده است ، باعث شده تا این روزها کانون توجه مسافرین قرار بگیرد و این موجب رقابت و ارائه خدمات مطلوب تر گردشگری می شود و باید کمک کنیم تا محمودآباد به جایگاه درست خود درحوزه گردشگری دست یابد.

  • نویسنده : امین امینی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین