ایجاد ۵ باغچه خانگی سلامت محور در محمودآباد
ایجاد ۵ باغچه خانگی سلامت محور در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از اجرای طرح ایجاد 5 باغچه خانگی محصولات سالم برای تغذیه سالم زنان روستایی در روستاهای بخش مرکزی و سرخ رود این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده گفت: طرح ایجاد باغچه های خانگی سالم با هدف بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایری با همکاری و مشارکت شبکه بهداشت و درمان در روستاهای شهرستان محمودآباد اجرا شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اجرای طرح در پنج روستای این شهرستان، افزود: این طرح در روستاهای آزادمون، میرعلمده، زردآب، حاجیکلای سفلی و احمدآبادکلیج پایان اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح بهبود تغذیه زنان روستایی با تولید محصول سالم و ارگانیک و با کشت سبزی و صیفی جات در باغچه های خانگی، نقش مهمی در سلامت جامعه روستایی و اقتصاد خانوار دارد.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه سوءتغذیه می‌تواند اثرات کوتاه مدت و بلندمدتی بر بدن انسان داشته باشد که پوکی استخوان، ریزش مو، ضعف و بی‌حالی، سردرد و اختلال دید، از جمله شایع ترین آن‌هاست، تصریح کرد: این طرح با هدف بهبود تغذیه و اصلاح الگوی غذایی روستاییان و عشایر با محوریت زنان و ترویج تغذیه سالم با تولید محصولات عاری از آلاینده ها و بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در این شهرستان اجرا شد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد