زراعت چوب در ۴۰ هکتار از اراضی محمودآباد شروع شد
زراعت چوب در ۴۰ هکتار از اراضی محمودآباد شروع شد
معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری محمودآباد با بیان اینکه سهمیه شهرستان برای طرح زراعت چوب 58 هکتار پیش بینی شده بود، گفت: تا به امروز در 18 هکتار این طرح انجام شده و در 40 هکتار نیز تا پایان سال نهال کاشته می شود.

جمال فاضلی در جلسه کارگروه زراعت چوب محمودآباد که شامگاه یکشنبه درمحل  فرمانداری تشکیل شد، افزود: زراعت چوب یکی از مهم ترین برنامه های دولت برای خروج ارز بوده است که در راستای جلوگیری از خروج ارز و حفظ منابع طبیعی در کشور آغاز شد.

وی اهداف مهم زراعت چوب را حفظ و حراست از جنگل ها هیرکانی و از بین رفتن قاچاق چوب، تامین نیازهای واحدهای صنعت چوب و کاغذ و سلولزی و جلوگیری از خروج ارز برای تامین چوب صنایع برشمرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری محمودآباد با بیان اینکه در ۴۰ هکتار از اراضی شهرستان باید طرح زراعت چوب انجام شود،  گفت: ۸۵ روستای شهرستان در ۲ بخش مرکزی و سرخ رود موظف هستند در۳۰ هکتار از اراضی  در حریم جاده ها واطراف آبندان ها و مزارع کشاورزی  کاشت نهال انجام دهند .

وی ادامه داد:۱۰ هکتارباقیمانده  نیز قرار است توسط  منابع طبیعی آمل و نور در عرصه های جنگلی متعلق به منابع طبیعی زراعت چوب صورت گیرد.

فاضلی با بیان اینکه دبیر کارگروه زراعت چوب ،جهاد کشاورزی است و باید پیگیری ها توسط این نهاد انجام شود، گفت: انتظار می رود دهیاران و بخشداران بخش  مرکزی و سرخ رود مشارکت جدی تری در این طرح داشته باشند و اهالی روستا نیز برای کاشت نهال اقدام کنند.

وی افزود:منابع طبیعی مکلف به تامین اصله های مورد نیاز برای طرح زراعت چوب است تا در مناسبت های مختلف با همکاری دستگاه های اجرایی به کاشت نهال اقدام کنند.

معاون فرمانداربر مشارکت تمامی دستگاه ها در این طرح تاکید کرد و گف:نیاز است دانشگاه ها، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی با مشارکت اقشار مختلف جامعه نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به تامین نهال با فرماندار مکاتبه شود تا نهال مورد نیاز از طریق فرمانداری تامین و در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

فاضلی همچنین بر توسعه بیشتر فضای سبز در سرخ رود و محمودآباد تاکید کرد و گفت: شهرداری ها نسبت به توسعه فضای سبز در پارک ها و عرصه های جنگلی   متعلق به شهرداری شهری اقدام  کنند و در صورت لزوم  به بازیابی این عرصه ها بپردازند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین