اعلام آمادگی محمودآباد برای میزبانی مسابقات بین المللی  بدمینتون جام خزر
اعلام آمادگی محمودآباد برای میزبانی مسابقات بین المللی  بدمینتون جام خزر
محمودآباد آنلاین : شهر محمودآباد در استان مازندران برای میزبانی از رقابت‌هایبین المللی بدمینتون فیوچرز جام خزر اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از فدراسیون بدمینتون، ایران با موافقت فدراسیون‌های بدمینتون آسیا و جهان، رسما میزبان نخستین دوره رقابت‌های فیوچرز سریز بین المللی جام خزر شد.

مرداد امسال رقابت‌های بدمینتون رده‌های سنی زیر ۱۵ و ۱۷ سال آسیای میانه به میزبانی تاجیکستان برگزار شد. به موازات برگزاری این رقابت‌ها اجلاس روسای آسیای میانه نیز برپا شد.

محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نائب رئیس آسیا نیز به نمایندگی از ایران در اجلاس روسای آسیای میانه شرکت کرد و در حضور جاسم نائب رئیس فدراسیون جهانی پیشنهادات متعددی را ارائه داد. یکی از این پیشنهادات برگزاری رقابت‌های بین المللی بدمینتون موسوم به جام خزر در یکی از شهر‌های ساحلی ایران بود که در همان اجلاس به صورت شفاهی مورد موافقت دیگر روسای منطقه و نائب رئیس جهانی قرار گرفت و در ادامه نیز محمدرضا پوریا در هفته‌های بعد از آن پیگیری‌های لازم را برای میزبانی و برگزاری رقابت‌ها انجام داد.

اکنون نیز میزبانی ایران برای این رویداد بزرگ بین المللی تحت عنوان «فیوچرز سریز بین المللی جام خزر» از سوی فدراسیون جهانی و فدراسیون آسیا مورد تایید قرار گرفته است تا به این ترتیب یکی از شهر‌های ساحلی ایران در سال ۲۰۲۴ میزبان نخستین دوره رقابت‌ها باشد.

یکی از شهر‌های ساحلی استان‌های گیلان و یا مازندران میزبان نخستین دوره فیوچرز سریز بین المللی جام خزر است.
شهر محمودآباد واقع در استان مازندران نخستین شهری است که برای میزبانی این رویداد بزرگ و بین المللی اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز میزبان قطعی این رقابت‌ها مشخص نیست، اما به هرحال برگزاری نخستین دوره فیوچرز سریز بین المللی جام خزر در سال ۲۰۲۴ قطعی و به تقویم رقابت‌های بین المللی بدمینتون در ایران اضافه شده است.
ایران پیش از این میزبان دو رویداد بین‌المللی دیگر هم بود. رقابت‌های بین‌المللی فجر که جزو رقابت‌های معتبر بدمینتون جهان است هر ساله در ایران برگزار می‌شود. از پنج سال پیش تاکنون نیز ایران میزبانی رقابت‌های سریز جوانان را نیز بر عهده دارد.
فیوچرز سریز بین المللی جام خزر نیز سومین رویدادی خواهد بود که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد