ساعت موبایل‌ها بالاخره درست شد!
ساعت موبایل‌ها بالاخره درست شد!
محمودآباد آنلاین : ساعت برخی موبایل‌ها و دستگاه‌های آنلاین که در ابتدای فروردین امسال یک‌ساعت به جلو کشیده شده بود، بالاخره پس از شش ماه به حالت عادی برگشت.

به گزارش محمودآباد آنلاین : ساعت ۲۴ روز اول فروردین، به رغم مصوبه مجلس مبنی بر لغو تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت برخی گجت‌ها و دستگاه‌های آنلاین مثل گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و سیستم‌های کامپیوتری به صورت خودکار همچون سال‌های قبل یکساعت به جلو کشیده شد.
وزارت ارتباطات پس از بروز این مشکل اعلام کرد که همه اقدامات لازم را [برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران]از ماه‌ها قبل انجام داده و سازمان تنظیم مقررات نیز در اطلاعیه‌ای، مشکل اختلال ساعتِ برخی گوشی‌ها را مربوط به شرکت سازنده آن‌ها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل سریع این مشکل و انتشار به‌روزرسانی جدید از سوی تولیدکنندگان تلفن‌همراه خبر داد. در این میان، برخی نیز توپ را در زمین وزارت صمت انداختند و این وزارتخانه را -به عنوان متولی واردات گوشی- مسئول پیگیری و حل این مشکل معرفی کردند.
با این حال این مشکل هرگز حل نشد تا اینکه ساعت ۲۴ دیشب سی‌ام شهریور همزمان با تاریخی که در سال‌های قبل ساعت رسمی کشور به حالت عادی خود بازمی‌گشت، ساعت موبایل‌های مختل شده به صورت خودکار یک‌ساعت به عقب کشیده شد و کاربران توانستند پس از ۶ ماه ساعتِ درست را برروی گوشی‌های خود مشاهده کنند.
گفتنی است در حالیکه امکان تنظیم دستی ساعت برروی برخی از گوشی‌ها فراهم بود، اما عقب کشیدن دستی ساعت مشکلاتی را برای کار با برخی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های آنلاین برای کاربران ایجاد می‌کرد و به همین دلیل بخش عمده‌ای از کاربرانی که موبایلهایشان دچار این مشکل شده بود ترجیح دادند نیمه اول سال ۱۴۰۲ را یکساعت جلوتر از دیگران زندگی کنند.
مشکل تغییر ساعت در برخی موبایل‌ها اگر حل نشود، شش ماه دیگر یعنی اول فروردین سال آینده دوباره کاربران برخی موبایل‌ها و دستگاه‌های آنلاین را به دردسر خواهد انداخت.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان