رنگ قرمز کرونایی مازندران را احاطه کرد
رنگ قرمز کرونایی مازندران را احاطه کرد
براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، با تغییر رنگ کرونایی پنج شهرستان دیگر ، تعداد شهرستان های قرمز مازندران به ٢٠ رسید.

به گزارش محمودآباد آنلاین ،بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور که برای روز شنبه ٩ مرداد منتشر شده است علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، پنج شهرستان سوادکوه شمالی، عباس آباد، نکا، کلاردشت و گلوگاه نیز از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و به وضعیت قرمز در آمدند.
پیش از این شهرهای آمل ، محمودآباد ، قائمشهر ، چالوس ، نور ، نوشهر ، ساری ، بابل و سوادکوه،  رامسر ، فریدونکنار ، جویبار و بهشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند .

در حال حاضر از ۲۲ شهرستان مازندران تنها ٢ شهرستان سیمرغ  و میاندرود  در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شرایط کرونایی مازندران در حالی به سمت وخیمتر شدن  و افزایش شهرهای قرمز رفته است که مسئولان علوم پزشکی استان پیشتر از تکمیل ظرفیت بیمارستان های دولتی خبر دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت همه‌گیری کرونا در استان را بحرانی توصیف کرد و گفت که با تکمیل ظرفیت مراکز درمانی دولتی ، اکنون بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی هم پذیرش بیماران کرونایی را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در مازندران  همچنان سیر صعودی دارد افزود : مازندران در بدترین شرایط کرونایی از ابتدای پاندمی تاکنون قرار دارد و ظرفیت های بهداشتی و درمانی استان پاسخگوی حجم بالای بیماران روزانه نیست.

دکتر سیمین بابایی ادامه داد : با وجود نزدیک شدن تعداد بیماران بستری در بیمارستان های کرونایی به سه هزار نفر ، همچنان شاهد روند افزایشی شدید شناسایی بیماران جدید در هر روز نسبت به روز قبل و بستری شدن بیش از ترخیصی ها هستیم و دورنمایی از ثبات مشاهده نمی شود.

وی از افزایش مراجعه بیماران سرپایی کرونایی به ۹ هزار نفر در روز خبر داد و گفت : با توجه به جهش ویروس و ناشناخته بودن سویه جدید دلتا ، نمی توان زمان رسیدن به پیک پنجم را پیش بینی کرد و  این نگرانی وجود دارد که باتوجه به سیر  صعودی فزاینده ، شاهد دو پیک پی در پی باشیم

پیشروی کرونا در مازندران که بر اساس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نوع دلتا است ، چنان با سرعت بالایی صورت گرفت که در عرض کمتر از یک هفته یعنی از هشتم تا پانزدهم تیر ماه رنگ زرد کرونایی را به طور کلی از مازندران جدا کرد تا این استان از آن پس نظاره گر نبرد میان رنگ نارنجی و قرمز کرونایی باشد ، نبردی که به نظر می رسد همچنان به نفع رنگ قرمز تمام می شود و این نگرانی را ایجاد کرده است که بزودی تمامی مناطق استان یکپارچه قرمز پوش شود.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان به حدود ۲ هزار و ٩۵٠ نفر رسیده است که بیشترین میزان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان است.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین