ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در ۹۳ هکتار باغات محمودآباد
ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در ۹۳ هکتار باغات محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 93 هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با اعلام اینکه مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای که یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است، افزود: در این شهرستان تله های جلب کننده در ۶ ایستگاه پیش آگاهی در باغات نصب هستند و جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای در این باغات مورد رصد و پایش قرار میگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تاکنون ردیابی آفت در بخش دولتی توسط همکاران این مدیریت در ۹۳ هکتار از باغات انجام شده است و همچنان در حال انجام میباشد.

هادی‌زاده اظهار داشت: در روزهای اخیر در باغات دارای میزبان مانند تک درخت انجیر جمعیت آفت همچنان در حال افزایش است و به کشاورزان توصیه میگردد تا نسبت به تله گذاری و برداشت کامل میوه های رسیده و انجام عملیات مبارزه با آفت در باغات دارای نارنگی پیش رس اقدام نمایند.

وی افزود: در کنار برگزاری کمیته فنی، کارگاه های آموزشی ترویجی، ارسال پیامک، توزیع نهاده و توزیع اطلاعیه های آموزشی، مبارزه با این آفت بسیج همگانی را می طلبد و لازم است تا باغداران هشدارهای کارشناسی را جدی بگیرند و نسبت به انجام مبارزه در باغات کوشا باشند تا از گزند خسارت آفت مصون بمانند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین