شناسایی ۲۰مورد ابتلا به قارچ سیاه در مازندران
شناسایی ۲۰مورد ابتلا به قارچ سیاه در مازندران
محمودآباد آنلاین /سرپرست معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی 20 مورد ابتلا به قارچ سیاه در استان خبر داد.

قاسم اویس در ارتباط با وضعیت ابتلا به قارچ سیاه در استان، اظهار کرد: موارد بیمارستانی ابتلا به این بیماری در استان گزارش شده است.

وی با اعلام اینکه افراد داری ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به دیابت و کسانی که دارو کورتون مصرف می‌کنند، ممکن است دچار بیماری سینوس شوند، افزود: احتمال تخلیه چشم در این افراد وجود داشته و به سینوس‌ها حمله می‌کند.

سرپرست معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از کورتون به دلیل افت سیستم ایمنی ممکن است که فعالیت این قارچ افزایش یابد و بیمار را دچار مشکل کند.

وی با اعلام اینکه گزارش ۱۵ تا ۲۰ مورد در استان مازندران را دریافت کردیم، گفت: موارد از این دست همیشه در استان حتی پیش از شیوع کرونا وجود دارد.

اویس با بیان اینکه به صورت اختصاصی نمی‌توانیم ابتلا به این بیماری را به کرونا ارتباط دهیم،گفت: در برخی مواقع برای درمان کرونا ناچار به استفاده از کورتون هستیم در موارد مصرف این دارو شاهد افت سیستم ایمنی بدن هستیم که در افراد مستعد این قارچ رشد می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از این موارد ممکن است به کرونا ارتباط داشته باشد که به دلیل استفاده از کورتون سیستم ایمنی افراد مبتلا کاهش پیدا کرده و زمینه افزایش ابتلا به بیماری را فراهم کند.

سرپرست معاونت بهداشتی درمانی مازندران ارتباط مستقیم قارچ سیاه با کرونا را مورد تایید قرار نداد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران