راه های فرعی منتهی به مازندران هم مسدود می شود
راه های فرعی منتهی به مازندران هم مسدود می شود
سرپرست پلیس راه مازندران با تاکید بر اجرای سفت و سخت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت ترددهای بین استانی ، گفت که علاوه بر مبادی اصلی ، ورودی‌های فرعی منتهی به این استان نیز بر روی خودروهای غیربومی مسدود می‌شود.

سرهنگ هادی عبادی افزود : برابر مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه تا شنبه هفته آینده، طرح محددویت و ممنوعیت تردد خودرویی همزمان با سراسر کشور، در مبادی ورودی و منتهی به مازندران نیز با جدیت اجرا می‌شود و ماموران پلیس راه به هیچ عنوان اجازه ورود خودروهای غیربومی را به مازندران نخواهند داد.

ستاد ملی مقابله کرونا امروز شنبه مصوب کرد که از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد خودرویی در تمام استان‌های کشور اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد.افرادی هم که در این مدت بنا به هر دلیلی مشمول جریمه شده اند، بعد از یک ماه جریمه آنان دو برابر و حتما اخذ خواهد شد.

سرهنگ عبادی گفت : برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده است ، باطل است و تنها خودروهای با پلاک بومی حق ورود به مازندران را دارند و از ورود خودروهای غیربومی به این استان بشدت جلوگیری می‌شود.

وی افزود : ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه و در مجموع در ۵۷ نقطه ورودی استان مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

سرپرست پلیس راه مازندران گفت : گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری – سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

وی افزود که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ دستگاه خودروی غیربومی که قصد ورود به مازندران را داشتند جریمه شدند و ۶۸۲ دستگاه خودرو نیز به مبدا بازگشت داده شدند.

سرهنگ عبادی وضعیت تردد خودروی در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان توصیف کرد و از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از مسافران و گردشگران خواست با توجه به افزایش شهرهای قرمز و تشدید طرح محدودیت‌ تردد خودرویی، از سفر به این خطه شمالی کشور خودداری کنند.

برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده تمامی ادارات به جز اداره های آب، برق، اورژانس اجتماعی و دیگر نهادهای خدمات رسان ضروری به مردم تعطیل است.همه اصناف به جز اصناف ضروری که از قبل جز مشاغل گروه یک اعلام شده بود و مایحتاج مردم را تامین می کنند، تعطیل خواهند بود.

برابر این مصوبه ، علاوه تعطیلی تمام ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و ممنوعیت تردد خودرویی، همه دستگاه های اجرایی و ناظر با شدت و قدرت وارد عمل می شوند تا متخلفان را در صورت تخلف اعمال جریمه کنند که در این زمینه دادستانی، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی وارد عمل خواهند شد. ضمن اینکه مقرر شد عزاداری های ایام محرم در فضاهای بسته ممنوع است و در مورد راه اندازی دسته های عزاداری، برگزار کنندگان اعمال قانون می شوند.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

 

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا