نصب دستگاه زباله سوز در محمودآباد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومانی
نصب دستگاه زباله سوز در محمودآباد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومانی
محمودآباد آنلاین : فرماندار شهرستان محمودآباد گفت : به منظور رفع همیشگی مشکل پسماند در شهرستان محمودآباد دو قطعه زمین شناسایی و به کارگروه استانی معرفی شد تا کارشناسی لازم اعمال و زمینه های احداث این دستگاه فراهم شود.

روح‌الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری محمودآباد آنلاین با اشاره به مشکلات پسماند در شهرستان محمودآباد گفت : دپوی زباله در ساحل شهر محمودآباد و عدم جمع آوری بموقع زباله در سطح روستاها و انتقال زباله ها به آمل و سایر شهرهای کشور موجب شده بود تا همواره شاهد نارضایتی های شهروندان باشیم.

وی گفت: ما میراث دار چهار دهه کوتاهی در قبال زباله هستیم و تنها راه حل برون رفت از این چالش زیست محیطی فقط احداث دستگاه زباله سوز است که با همیاری شهرداری های محمودآباد و سرخ رود و دهیاری ها عملیات عمرانی آن به زدی آغاز خواهد شد.

وی گفت: یک قطعه زمین به مساحت ۱ هکتار در نظر گرفته شده و هزینه ساخت و نصب و راه اندازی آن نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان است که با مشارکت کلیه دستگاههای متولی این اعتبار تامین و این پروژه تکمیل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد درباره حساسیت معضل زباله در محمودآباد گفت: محمودآباد ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت  دارد و برابر آمار باید ۴۰ تا۵۰ تن زباله را باید به‌صورت شبانه‌روزی در ایامی که مسافر نداریم جمع‌آوری و دپو کنیم و در ایام عید و تعطیلات تابستان این مقدر به ۸۰ تن در روز می رسد که بخش گسترده زباله تولید شده متعلق به افراد غیر بومی و جمعیت شناور می باشد.

روح الله علیزاده با تاکید به ضرورت اجرای درست و دقیق طرح تفکیک زباله از مبدا و فراهم سازی بستر سازی مناسب از سوی شهرداری ها برای مشارکت اجتماعی شهروندان گفت: اگر شهرداری ها با حساسیت بیشتر و اطلاع رسانی درست و پیش بینی مشوق های فرهنگی مورد نیاز پای کار بیایند و شهروندان نیز با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی کشور احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند می توان با اجرای این طرح یک سوم از حجم کله زباله ها را کاهش داد.

وی همچنین از نظام مهندسی ساختمان خواست تا با همکاری شهرداری ها از زمان صدور پروانه تا مراحل پایان کار موضوع سپتینگ و زباله را به شکل جدی تر و با سختگیری بیشتردر مراحل احداث آپارتمان و بنا پیگیری نمایند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین