۱۲ محمودآبادی بر اثر تصادفات جاده ای جان باختند
۱۲ محمودآبادی بر اثر تصادفات جاده ای جان باختند
محمودآباد آنلاین: ريیس شبکه بهداشت و درمان محمودآبادگفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۷۴ تصادفی توسط اورژانس شهرستان پوشش داده شد که از این تعداد ۱۲ نفر در صحنه حادثه فوت کردند.

عباس توان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین افزود: در حال حاضر ۶ پایگاه اورژانس در شهرستان محمودآباد فعال هستند که تعداد نیروهای انسانی این پایگاه ها ۳۵ نفر می باشد.

وی افزود: اورژانس محمودآباد از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۷۵۷ ماموریت انجام داده است که حدود ۷ درصد ماموریت استان می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محموداباد بیان کرد: هم اکنون ۱۰ دستگاه در شهرستان مستقر هستند که از این تعداد ۶ دستگاه فعال و ۴دستگاه به صورت پشتیبان عمل می کنند.

وی به نیاز شهرستان به آمبولانس جدید اشاره کرد و گفت: متاسفانه  با وجود نیاز،  امبولانسی در شرف تحویل به شهرستان نیست و  با وجود مجوز امداد دریایی و اختصاص ردیف استخدامی و سازمانی ، بدلیل عدم زیر ساخت شهرستانی و عدم تحویل قایق امدادی طرح امداد دریایی نیز در شهرستان مسکوت مانده است.

توان همچنین عدم توجه به اورژانس در مبلمان شهری را یکی از مشکلات پیشروی اورژانس محمودآباد دانست و گفت:سرعت گیرهای زیاد و نامناسب در شهرستان مسدود شدن بسیاری از بریدگی ها، ترافیک شهری ، نبود زیر ساخت مناسب برای استفاده از امداد هوایی  از جمله مشکلات اورژانس محمودآباد است که سبب تاخیر در خدمت رسانی می شود.

وی همچنین به نبود امکانات رفاهی درپایگاه های تلیکسر ، کلوده و معلم کلا اشاره کرد و افزود: با توجه به رایگان بودن خدمات اورژانس نیاز است خیرین شهرستان جهت تجهیز پایگاه ها و سیستم های اورژانس ورود کنند.

به گفته وی کمبود مولاژهای آموزشی و نداشتن موتورلانس با توجه حجم بالای مسافر در بیشتر ایام سال از دیگر مشکلاتی است که اورژانس محمودآباد می باشد.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین