دهکده سلامت در مازندران راه اندازی شود
دهکده سلامت در مازندران راه اندازی شود
محمودآباد آنلاین : سید محمود حسینی پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با اشاره به طبیعت و اکوسیستم عالی در استان خواستار تقویت توریست سلامت در استان شد و راه اندازی شهر و دهکده سلامت را در منطقه لازم برشمرد.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان پزشکی زیادی در استان وجود دارد ایجاد اشتغال برای این دسته را ضروری دانست و گفت: باید نسبت به جذب سرمایه گذار برای تقویت توریسم سلامت در استان تلاش شود.

استاندار مازندران با اشاره به شعار سال جاری ایجاد تحول را در استان لازم دانست و گفت: بخش عمده‌ای از جمعیت استان در روستاها به سر می‌برند و باید مسئله عدالت اجتماعی و توزیع امکانات را در روستاها نیز مدنظر قرار دهیم.

حسینی پور شعار دولت را برقراری عدالت در مناطق محروم بیان کرد و گفت: ضرورت برنامه ریزی منطقه ای مناسب و متعادل احساس می شود و باید اثرات آن در مناطق مختلف استان مشهود و ملموس باشد تا مردم احساس رضایت و آرامش داشته باشند.

استاندار مازندران مردمی سازی در بهداشت و درمان را اولویت اساسی بیان کرد و گفت: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان حمایت و پشتیبانی شود.

وی فعال شدن بخش خصوصی را در زمینه گردشگری سلامت مهم بیان کرد و گفت: همچنین جوانی جمعیت در استان باید اولویت اول دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

حسینی پور یادآور شد: نرخ رشد جمعیت در استان ۱.۱ درصد است و باید نسبت به رشد آن برنامه ریزی شود.

کد خبر ۵۷۴۵۷۷۶
  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران