استقرار ۶۰۰ ناجی در سواحل مازندران برای جلوگیری از شنا
استقرار ۶۰۰ ناجی در سواحل مازندران برای جلوگیری از شنا
محمودآباد آنلاین: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران شنا در آب‌های ساحلی دریای خزر در این استان را به خاطر شرایط کرونایی ممنوع اعلام کرد و گفت که ۶۰۰ ناجی برای جلوگیری از ورود مسافران و مجاوران به آب از پنجشنبه هفته جاری در سواحل مستقر می‌شوند.

علی رجبی وندچالی اجرای طرح سالمسازی دریا و شنا در دریای مازندران را مشروط به تصویب سازوکارهای آن در ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و افزود که تاکنون ستاد تصمیمی برای راه اندازی طرح سالم سازی سواحل دریای خزر اتخاذ نکرده است.

وی توضیح داد : از آن جایی که گزارش های زیادی از حضور شهروندان بومی ، مسافران و گردشگران در سواحل و حتی شنا در دریای خزر وجود دارد، استانداری با هماهنگی نیروی انتظامی ، هلال احمر و هیات نجات غریق استان ، ۶۰۰ ناجی را با هدف جلوگیری از ورود شهروندان به آب دریا و شنا در سواحل مستقر می کند.

رجبی با تاکید بر این که ماموریت اصلی ناجیان غریق جلوگیری از ورود گردشگران به دریا است ، گفت : البته ماموریتشان هم موقت است و فقط در نیمه خرداد برای امداد و نجات مستقر می شوند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران به شهروندان بویژه مسافران هشدار داد تا ممنوعیت شنا در دریا را جدی بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد که ارائه هرگونه خدمات در مجتمع‌های دولتی و خصوصی در سواحل دریای مازندران ممنوع است.

رجبی در عین حال بر لزوم رعایت نکات بهداشتی کرونا از سوی شهروندان در سواحل دریای خزرتاکید کرد و گفت: اگر شرایط پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری کروید ۱۹ در استان تداوم بیابد ، این که طرح سالم سازی دریا از اول تیر در سواحل دریای خزر راه بیفتد ،محتمل است.

وی توضیح داد : هم اکنون آمادگی واگذاری طرح دریا به متقاضیان بخش خصوصی و صدور مجوز برای فعالیت احتمالی وجود دارد. یعنی در صورت مصوبه ستاد ملی مقابله برای اجرای مشاغل پرخطر از جمله ساماندهی دریا ما آماده پذیرایی از مسافران و شناگران هستیم.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : ایرنا