تفاوت سرماخوردگی، آلرژی و کرونا چیست؟
تفاوت سرماخوردگی، آلرژی و کرونا چیست؟
محمودآباد آنلاین: رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان رازی قائمشهر درباره تفاوت‌های سرماخوردگی، آلرژی و کرونا توضیحاتی داد.

بابامحمودی رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان رازی قائمشهر با بیان اینکه ۳ سال است که بیماری کرونا در جهان در حال گردش است و مردم نیز انواع سرماخوردگی‌ها را بار‌ها وبار‌ها تجربه کرده اند، گفت: بیماری سرماخوردگی دو علامت مشخص شامل آب ریزش بینی و گریپ بینی دارد.

او افزود:همه افرادی که این ۲ علامت را دارند ممکن است سرماخورده نباشند به دلیل اینکه عوامل متعددی در  بروز این علائم دخیل هستند.

بابامحمودی گفت: وجود ویروس آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا می تواند از  عوامل ایجاد این علائم در بدن فرد باشد و حساسیت های فصلی هم عامل دیگری است که می تواند این علائم را ایجاد کند.

او با بیان اینکه حساسیت های بسیاری در دنیا شایع است و به ۲ صورت خود را نشان می‌دهد، افزود: یک مورد آن به صورت فصلی بوده که در بهار و تابستان و اوایل پاییز خود را نشان می‌دهد و نوع دیگر آن دائم و در طول سال است.

بابامحمودی گفت:این نوع حساسیت‌ها با تب همراه نیست اما آنفلوانزا و کرونا معمولا با تب همراه هستند و ممکن است با علائمی دیگری مانند گلو درد، سرفه، خستگی، درد‌های مفاصل، سردرد و اختلال بویایی نیز همراه باشند.

او افزود:افراد با حساسیت های فصلی علائمی مانند عطسه، خارش در چشم و خارش در گلو دارند و عوامل محرک آن ممکن است گرده گل‌ها، دود سیگار، عطر و ادکلن و دود اگزوز ماشین‌ها باشند.

بابامحمودی با بیان اینکه کرونا همچنان در حال گردش است و شاهد موج هشتم این بیماری در کشور هستیم، گفت: افراد واکسیناسیون و استفاده از ماسک را جدی گرفته و نبردن دست به داخل دهان و بینی و چشم را حتما رعایت کنند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین