خداحافظی  زباله برای همیشه  از ساحل شهر سرخ رود
خداحافظی  زباله برای همیشه  از ساحل شهر سرخ رود
محمودآباد آنلاین: کبود شهردار سرخ رود که سابقا وعده جمع آوری فوری زباله از محل دپو واقع در شهر سرخ رود را داده بود ، پیش از ظهر امروز در گفتگویی اختصاصی با محمودآباد آنلاین از کاهش 90درصدی انباشت زباله در محل دپو خبر داد.

محسن کبود فیروزجایی شهردار سرخ رود با اعلام این خبر، افزود: کاهش تولید و تفکیک از مبدا پسماند توسط شهروندان فهیم سرخ رودی را موثرترین عامل و تجهیز ماشین آلات و حضور تمام وقت پرسنل زحمتکش خدمات شهری توانست تولید زباله را از ۱۷ به ۱۲تن و انباشت زباله را در محل دپو به ۱۰درصد و حتی کمتر کاهش دهد.

وی گفت: این مهم جز با همراهی شهروندان شریف در امر تفکیک و کاهش تولید زباله ممکن نبود و بدین جهت از محضر تمامی مردم ارزشمند سرخ رود کمال تشکر و قدردانی را داریم.

محسن کبود درخصوص شرایط فعلی محل دپوی زباله سرخ رود گفت: پس از جمع آوری و حمل بیش از ۳۶۰۰ تن زباله دپو شد در محل یاد شده ، در حال حاضر تنها به مکانی جهت جمع آوری روزانه و انتقال پسماند از ادوات شهرداری به خودروهای سنگین حمل زباله مبدل شده و به غیر از ایام تعطیل، در کمترین زمان ممکن، حجم جمع آوری شده از محل خارج می شوند.

وی  همچنین از شستشو و ضدعفونی نمودن سطل های زباله بطور مداوم در سطح شهر خبر داد و افزود: در شرایط فعلی و شیوع ویروس منحوس کرونا یکی راه های مقابله با این بیماری، ضدعفونی نمودن سطل ها و جلوگیری از انتشار بوی ناشی از انباشت زباله است که کاهش تولید پسماند توسط خانوار نیز کمک شایانی به این مهم خواهد نمود.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین