طراحی ماسکی هوشمند با قابلیت جدید
طراحی ماسکی هوشمند با قابلیت جدید
محمودآباد آنلاین/طراحان فنی یکی از شرکت‌های فناور، ماسک هوشمندی را طراحی کردند که قادر به تشخیص میزان تنفس، رطوبت و دمای بدن است.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ حسن رضایی گفت: RNA ویروس در طول موج UVC جذب بالایی دارد که با تابیدن نور مشخصی از UVC به DNA ویروس، علاوه بر کرونا همه ویروس‌های دیگر غیر فعال می‌شود.

به گفته او این ماسک قابلیت اضافه کردن فیلتر ۹۵ را برای فضایی مانند بیمارستان که ریسک بالاتری در ابتلا به کرونا دارد را فراهم کرده است. سنسور‌های موجود در این ماسک به بررسی میزان تنفس، رطوبت و دمای بدن می‌پردازد. در صورت خارج شدن تنفس فرد از حالت عادی به او هشدار می‌دهد. برق این دستگاه از طریق پاور بانک به مدت ۸ ساعت تامین می‌شود و حالت کشویی دارد.

این ماسک، سیلیکونی دور صورت دارد و هوایی غیر از قسمت اسپیرال وارد دهان نمی‌شود. اسپیرال محیط مارپیچی است که هوا از داخل آن عبور می‌کند و به دهان می‌رسد. این دستگاه اسپیکری دارد که صدای فرد را به راحتی منتقل می‌کند. نور UV در این ماسک طوری طراحی شده که دارای خروج اسپیرال است و تمام نور را جذب می‌کند و به پوست آسیب نمی‌رساند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می‌گوید که نمونه خارجی این محصول توسط یک شرکت آمریکایی و ژاپنی تولید شده است. این فناوری در ایران به صورت ماسک تولید شده که به تولید انبوه نرسیده و هزینه تولید انبوه این محصول در داخل بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان