تشدید نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در محمودآباد
تشدید نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از انجام 25 مورد بازرسی از فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت : به منظور سازماندهی فروشگاه های سم در سطح شهرستان طرح نظارت به طور ویژه با همکاری واحد حفظ نباتات و تنظیم بازار با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود : با توجه به اینکه فروش سموم غیر مجاز ممنوع می‌باشد و تمام فروشندگی های سموم پایش خواهند شد و  با  فروشندگان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

هادی زاده اظهار داشت: درج لیست قیمت سموم موجود در فروشگاه ، داشتن فاکتور خرید و فروش، ثبت مشخصات کامل خریداران سم و حضور مسئول فنی باید با دقت لحاظ شود.

وی به فروشندگان توصیه کرد در اسرع وقت نسبت به دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کنند ، در غیر اینصورت مغازه آنها پلمب شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: بازرسی و پایش فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی با هدف مدیریت صحیح مصرف سموم ، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی در این شهرستان خواهد بود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین