نجات جان ۱۳۴ غریق در آب های ساحلی محمودآباد
نجات جان ۱۳۴ غریق در آب های ساحلی محمودآباد
محمودآبادآنلاین: رییس هیات نجات غریق و غواصی محمودآباد گفت: ناجیان مستقر در سواحل محمودآباد از ابتدای فصل شنا تاکنون 134 نفر شامل 23 زن و 111 مرد از خطر غرق شدن در دریا نجات دادند.

سعید خادمی در گفت و گو با خبرنگار محمودآباد آنلاین افزود: علیرغم تلاش های ناجیان غریق از ابتدای فصل شنا تاکنون  ۸نفر بر اثر غرق شدن در دریا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از این تعداد سه نفر تبعه افغان ، یک نفر تبریزی، یک نفر تهرانی، یک نفر اهل فریدونکنارو یک نفر آملی بر اثر واژگونی قایق  و یک نفر اهل محمودآباد براثر ایست قبلی در دریا جان باختند.

رییس هیات نجات غریق محمودآباد با بیان اینکه در ساحل ۳۳ کیلومتری محمودآباد بیش از ۵۰ نقطه حادثه خیز و شنا ممنوع می باشد به همه مسافران و گردشگران ساحلی توصیه کرد: هشدار‌های ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب کنند.

وی با تاکید بر اینکه محمودآباد پرخطر ترین شهرستان ساحلی به علت داشتن گودال های دریایی می باشد گفت: به علت وجود این گودال ها  و همچنین ازدحام مسافران ،  نیمی از غرقی های مازندران در طی سالیان گذشته متعلق به شهرستان محمودآباد بوده است.

خادمی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات ناجیان اشاره کرد و افزود: حداقل تقاضای ناجیان به عنوان کسانی که از جان خود برای نجات دیگران می گذرند این است که ابتدایی ترین نیازهای آنها برآورده شود.

وی بیان کرد: پرداخت حقوق به موقع و مطابق با سختی کار،  فراهم نمودن تجهیزات امداد و نجات مانند سایه بان، لباس مناسب،  قایق و جت اسکی از جمله انتظارات این قشر می باشد که متاسفانه به آن توجهی نمی شود.

رئیس هیات نجات غریق محمودآباد همچنین از نبود امنیت شغلی و عدم بیمه ناجیان غریق شکوه کرد و افزود: در این شغل پر ریسک که ناجیان از جان خود برای نجات جان دیگران می گذرند خود هیچگونه امنیت شغلی ندارند و حتی از حق بیمه شدن که طبیعی ترین حق این افراد است محروم هستند.

 

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین