واکسن کرونا برای مازندران تامین خواهد شد
واکسن کرونا برای مازندران تامین خواهد شد
محمودآباد آنلاین: نمکی، وزیر بهداشت از تامین و تزریق واکسن کرونا در مازندران برای دسترسی افرادی که در اولویت هستند خبرداد.

به گزارش محمودآباد آنلاین، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا مازندران ضمن قدردانی از تمامی دستگاه های دولتی، اجرایی و شهروندان این استان گفت: استان مازندران اگر چه دارای گردشگرانی ارزشمند، مردمان بسیار صمیمی و انقلابی، جاذبه‌های معنوی و جنگل های هیرکانی است، اما اداره این استان گسترده با حجم رسوب مردم و گردشگر کار دشواری است و مدیریت این بیماری در این استان کاملاً متفاوت است.

وی با بیان اینکه پس از روزهای سخت انقلاب، تهی بودن خزانه و بانک ملی و ویروس کرونا سخت ترین مسائلی است که این روزها مردم با آن ها دست به گریبانند، افزود : ما کسی را به دلیل وضعیت اقتصادی خاص بر دیگری ترجیح نداده و دستگاه های اکسیژن را باز نکرده تا به بیمار دیگری ببندیم و در اوج تحریم افتخار تولید واکسن را به همت مردم شریف و لطف خدا کسب کرده و این حماسه ای است که در تاریخ این سرزمین جاودانه خواهد ماند.

سعید نمکی بیان کرد : ما باید در مقابل دشمن سنگر آرایی کرده و نباید اجازه دهیم که آرایش دشمن برای ما کارساز باشد.

نمکی با اشاره به مزین کردن طرح مقابله با این ویروس به نام سردار سلیمانی اظهار کرد : نام گذاری این طرح با نام فرزند رشید اسلام، یکی از مهمترین تصمیماتی بود که گرفتیم و امیدواریم خداوند این توفیق و سعادت را به ما بدهد تا ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وزیر بهداشت و درمان کشور تصریح کرد : ۸۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور، کسانی هستند که سن بالای ۶۵ سال و بیماری زمینه ای دارند و امروز آمار مرگ و میر به زیر سه رقم رسیده و اگر چه داغی جانگداز است اما کاهش این آمار افتخار بزرگی برا این ملت است.

وی با اشاره به کشف چهار مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور، ذکر کرد : شب گذشته طبق آماری که از نمونه های استان مازندران دریافت کردیم، خوشبختانه کسی دچار این ویروس جدید در این استان نشده است.

دکتر نمکی از تولید انبوه واکسن در پایان بهار سال جدید خبر داد و افزود : مژده می دهیم که در آینده نزدیک، یکی از سازنده ترین های واکسن در دنیا هستیم و خوشبختانه در مذاکره با دانشمندان ژئوپلیتیک کوبا، این قرداد امضا شده و فاز سوم واکسن را شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد : با رعایت اصل محور سلامت، توان تولید و تهیه هر فراورده را از منابع مطمئن داریم و این نوید را می دهیم که تامین و تزریق واکسن کرونا را در مازندران دنبال خواهیم کرد تا افرادی که در اولویت هستند، سریع تر به آن دسترسی پیدا می کنند.

سعید نمکی از دریافت ۵۲ هزار مجوز استخدامی در کشور خبر داد و گفت : ۲۰ هزار از این مجوز را به پرستاران اختصاص داده و ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان ها اضافه کردیم.

وی اذعان داشت : شهرستان بابلسر را به ناوگان بخش تخت کشور اضافه کرده و کمبود اعتبارات را دنبال خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که وزیر بهداشت و درمان کشور در پایان این جلسه از مردم و مسئولین استان مازندران تقاضا کرد تا نظارت و رعایت پروتکل های بهداشتی را افزایش دهند، اتحاد و سرمایه ملی شکل گرفته را فدای هیچ چیزی نکنند ، مراکز ۱۶ ساعته درمانی همچنان فعال بمانند و جمعیت آسیب پذیر روستایی را دریابید و خدمات را برای افراد مسن و آسیب‌پذیر انجام دهند تا مرگ و میر این استان به کاهش ۸۰ درصدی برسد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین