محمودآبادی ها ۲۰۷ هزار سی سی خون اهدا کردند
محمودآبادی ها ۲۰۷ هزار سی سی خون اهدا کردند
محمودآباد آنلاین : نور محمدی رئیس پایگاه انتقال خون آمل و محمودآباد گفت: طی پنج ماهه سال‌جاری ۲۰۷ هزار سی سی خون توسط تیم سیار در شهرستان محمودآباد جمع‌آوری شد.

بهزاد نورمحمدی در گفت وگو با محمودآباد آنلاین به مناسبت سالروز تاسیس انتقال خون در ایران  و روز ملّی اهدای خون ، اهداکنندگان خون را سرمایه اصلی سازمان انتقال خون عنوان و بیان کرد: پایگاه انتقال خون آمل و محمودآباد آمادگی کامل برای دریافت خون از سوی مردم نیک اندیش وخییر را دارد ، چرا که اهدای یک اهداکننده جان سه نفر را زنده نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه تیم سیار خون گیری هفته‌ای یک بار آن هم دوشنبه‌ها در خدمت مردم شهرستان محمودآباد است ، افزود: البته ممکن است‌گاهی بعلت ازدحام مراجعه کنندگان به پایگاه آمل و یا کمبود نیرو جهت اعزام به پایگاه محمودآباد و شرایط خاص به مانند کرونا شاید همیشه امکان حضور فراهم نشود.

نورمحمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه از یک طرف خون و فرآورده‌های خونی تا چند روز قابل نگهداری است و از طرف دیگه بعلت داشتن بیماران خاص، تالاسمی، تصادفات و جراحی ، مصرف خون در استان بالاست لذا ما به طور دایمی و مستمر نیاز به اهدای خون داریم.

رئیس انتقال خون آمل و محمودآباد با بیان اینکه تاکنون غیر از اوایل کرونا و شرایط خاص در آن زمان دچار کمبود خون در آمل و محمودآباد نشدیم، گفت: این تامین خون به نتیجه همت بلند اهداکنندگان این دو شهرستان برمی‌گردد.

وی با اشاره به مقدار جمع‌آوری شده خون در سال‌جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون شهروندان محمودآبادی در تیم سیار ۴۶۰ واحد برابر با ۲۰۷ هزار سی سی خون اهدا کردند.

نورمحمدی تاکید کرد: از اهداکنندگان خواستاریم با توجه به نیاز به خون همیشگی در صورت داشتن شرایط جسمی سالم و نداشتن بیماری، داشتن سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال در این کار خداپسندانه مشارکت نمایند و با اهدای خون خود جان ۳ نفر را نجات دهند.

  • نویسنده : کبریا مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین