بیماران با چه شرایطی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟
بیماران با چه شرایطی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟
محمودآباد آنلاین/ جماعتی گفت: در سویه امیکرون بیشتر بیماران علائمی مانند آبریزش بینی، تب، گلو درد، سردرد، ضعف و بی حالی و همچنین در بعضی موارد سرفه را تجربه می‌کنند.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: واریانت جدید کرونا در بیشتر موارد با علائم تنفسی فوقانی بروز پیدا می‌کند. در واقع بیماران علائمی مانند آبریزش بینی، تب، گلو درد، سردرد، ضعف و بی حالی و همچنین در بعضی موارد سرفه را در سویه امیکرون تجربه می‌کنند.

به گفته او در صورتی که فرد بیمار فقط علائم تنفسی فوقانی و مشابه سرماخوردگی را دارد، در منزل با دارو‌های مسکن و مایعات فراوان و همچنین رعایت موارد قرنطینه؛ دوره بیماری را سپری کند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا می‌گوید برخی بیماران ممکن است دچار علائم تنفسی مانند سرفه، تنگی نفس و درد قفسه سینه شوند که در این موارد بهتر است افراد به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند. همچنین در صورتی که افرادی دچار علائم مشابه به سرماخوردگی باشند ولی دچار نقص سیستم ایمنی مانند استفاده از دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای و پیوندی هستند؛ به جهت ریسک بالای درگیری ریوی بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنند.

 

جماعتی افزود: در اطفال بیشتر درگیری‌ها مربوط به سیستم تنفسی فوقانی و مشابه به سرماخوردگی است و به دلیل حساسیت بالا در این سن، بهتر است در صورت بروز علائم حتما به پزشک مراجعه کنند. در واقع حتی در صورت خفیف بودن علائم در کودکان، بهتر است مراجعه به پزشک برای معاینه دقیق‌تر صورت بگیرد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان