بکارگیری ناجیان غریق موتور سوار
بکارگیری ناجیان غریق موتور سوار
محمودآباد آنلاین : ناجیان غریق موتور سوار با هدف رصد سواحل در آب‌های ساحلی دریای خزر بکار گرفته شده اند.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مبنای قرار گرفتن یک منطقه به عنوان نقطه حادثه خیز دریایی در سال‌های گذشته سنگ چین یا دنج بودن تعریف می‌شد، اما بعد از آزادسازی ساحل، گردشگران از هر نقطه ناشناخته‌ای می‌توانند وارد دریا شوند.

او افزود: سواحل مازندران اکنون به گونه‌ای شده است که با خودرو می‌توان سرتاسر ساحل را طی کرد مگر در جا‌هایی که رودخانه مانع شود.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه این مناطق شناسایی و تابلو‌های شنا ممنوع نصب شده است، ادامه داد: امسال برای نخستین بار ناجیان غریق موتور سوار بکار گرفته شدند تا در طول ساحل حرکت و به مسافران اطلاع رسانی کنند.

کریمیان گفت: هلال احمر مازندران ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت را برای این منظور به ناجیان غریق و امدادگران این جمعیت اختصاص داده است تا در مناطق ممنوعه شنا به مسافران هشدار بدهند.

تحویل همه تجهیزات نجات غریق تا هفته دیگر
او با بیان اینکه ناجیان غریق سال‌های گذشته بدون تجهیزات مناسب فعالیت می‌کردند، از تلاش‌های استاندار مازندران برای پرداخت مطالبات و تامین اعتبار برای خرید تجهیزات قدردانی کرد و افزود: ۴۵ دستگاه خودروی هلال احمر نیز امسال برای امدادگران ساحلی و ناجیان غریق اختصاص داده شده است

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه ناجیان غریق سال‌های گذشته دست خالی بودند، ادامه داد: اقدام استانداری مازندران در تامین اعتبار برای خرید تجهیزات امداد و نجات ساحلی بی سابقه بوده است.

کریمیان گفت: بخشی از تجهیزات نیز تا آخر هفته در اختیار ناجیان غریق قرار می‌گیرد و حتی به ما اعلام شده است برای سال آینده نیز مایحتاج امداد و نجات ساحلی را خریداری کنیم.

او با بیان اینکه ناجیان غریق نگران تجهیزات نباشند، ادامه داد: استاندار مازندران پارسال با رایزنی‌هایی که با وزارت کشور داشت بسیاری از مشکلات بجای مانده از سال‌های گذشته ناجیان غریق را حل کرد و امسال نیز به خوبی حمایت کرده است

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان