بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
محمودآباد آنلاین : معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : از ابتدای فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد و یا نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی شامگاه شنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه، کار و تولید مازندران در ساری با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت صادق و عمل است، اظهار کرد: با مجموع اقدامات تاثیرگذار دولت سیزدهم، نرخ بیکاری در کشور نیز از ۹.۲ دهم درصد اکنون به کمتر از هفت درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در این دولت اقدامات مطلوبی نیز در راستای رفاه بیش از پیش جامعه کارگری انجام شده است، خاطرنشان کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در امر تولید باید سرلوحه و اولویت کاری مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان ” جهش تولید با مشارکت مردم” تصریح کرد: تحقق منویات رهبری نیازمند اتحاد و همدلی مردم و مسئولان و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود است.

بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند 
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همسو با تحقق منویات رهبری، بانک های عامل به ویژه بانک های خصوصی نیز باید منابع خود را به سمت رونق تولید سوق دهند.
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به جایگاه والای کارگران در دین مبین اسلام و نظام اسلامی، گفت: جامعه کارگری همانند گذشته پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و از هیچ تلاش و کوششی برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد کشور دریغ نمی کنند.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم با وحدت و همدلی زیر چتر نظام و انقلاب در راستای توسعه و پیشرفت روزافزون نظام اسلامی گام برداریم.
معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام اسلامی هم اکنون در جنگ اقتصادی با دشمنان است، اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب و نظام با بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود، جنگ سخت اقتصادی را علیه نظام اسلامی راه اندازی کردند.
حجت الاسلام رحمانی بیان کرد: همه باید به این باور برسند که کشورمان در جنگ نابرابر اقتصادی است و باید همه با هم منسجم شویم در این صورت می توانیم در برابر توطئه های سازمان یافته بدخواهان نظام اسلامی به پیروزی برسیم.
وی با عنوان اینکه در جنگ تحمیلی با مشارکت مردم به پیروزی رسیدیم، گفت: اکنون نیز در این جنگ نوین دشمن باید امور اقتصادی به مردم واگذار شود.
وی گفت: بی شک با مشارکت بیش از پیش مردم در امور اقتصادی و تسهیل‌گری و رفع موانع و مشکلات، می توانیم به پیروزی برسیم.
وی افزود: در طول تاریخ پرفروغ ایران اسلامی مردم با حضور در عرصه های مختلف وفادارای خود را به نظام اسلامی به اثبات رساندند و در شرایط فعلی نیز در برابر دشمنان ایستاده اند.

بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند 
این مقام مسئول با اشاره به وجود ظرفبت های فراوان در مازندران گفت که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از این ظرفیت ها و امکانات در راستای دستیابی به توسعه پایدار استفاده بهینه کرد.
در پایان این آیین از ۲۰ نفر از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.
از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.
تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : ایرنا مازندران