بخش گسترده ای از مدیران ادارات از کارکردهای رسانه اطلاع ندارند
بخش گسترده ای از مدیران ادارات از کارکردهای رسانه اطلاع ندارند
محمودآباد آنلاین : محمد محتاطی نماینده خانه مطبوعات استان مازندران در محمودآباد طی سخنانی در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به کارکردهای رسانه ها گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی یکی از عوامل و عناصر توسعه هر جامعه ای بشمار می رود.

وی ضمن انتقاد از عدم همراهی و پاسخگویی مدیران ادارات و مسئولین دستگاههای اجرایی گفت: اگر امروز در جامعه بین مردم و مسئولین شکافی حس می شود باید گفت: مسئولین خود را ملزم به پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد به شهروندان نمی دانند و این درحالی است که مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند گزارش اقدامات و اخبار نوید بخش را به مردم بدهید و امید را در دلها روشن کنید و نگذارید یاس و ناامیدی که هدف اصلی دشمن است در بین مردم اتفاق بیفتد.

محمد محتاطی ادامه داد : متاسفانه مدیران تاب انتقاد رسانه ها را ندارند و باید بخش گسترده ای مدیران را با سواد رسانه ای آشنا کرد و مدیران ادارات حتی از ارسال جوابیه و انتقاد رسانه ها خودداری می کنند و این در حالی است که بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات این حق مدیران است جوابیه خود را جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهند و این موضوع هیچ هزینه ای برای مدیران ندارد.

نماینده خانه مطبوعات در محمودآباد با اشاره به توسعه رسانه های برخط الکترونیکی و مطبوعات گفت: طی دو سال گذشته شاهد راه اندازی ۳ هفته نامه و راه اندازی ۵ پایگاه خبری و یک فصلنامه آموزشی و فرهنگی در محمودآباد هستیم و ۳۷ خبرنگار به عنوان نماینده سایر رسانه ها در این شهر فعالیت دارند.

وی در خاتمه مهم ترین رسالت خبرنگاران را شنیدن صدای شهروندان و انتقال آن به مسئولین برشمرد و افزود: انتظار داریم شهروندان دغدغه ها و مشکلاتشان را با رسانه ها مطرح و امید می رود با پیگیری های رسانه ها شاهد گره گشایی مشکلات باشیم.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین