بارندگی و کاهش دما در مازندران
بارندگی و کاهش دما در مازندران
محمودآباد آنلاین : کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از دیروز شاهد رگبار‌های بارش در استان بودیم که تاکنون از نوشهر به میزان ۵۳ میلیمتر، گلوگاه بابل ۴۰ میلی‌متر و اسکو محله آمل ۳۹ میلیمتر بارش باران گزارش شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین : فرجی افزود: پیش بینی ما اینستکه برای امروز پنجشنبه ۵ مهرماه ضمن کاهش بیشتر دما به ویژه در ساعت بعد از ظهر و شب، شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نوع بارش‌ها به صورت رگباری است احتمال جاری شدن روان آب، سیلاب‌های نقطه‌ای و محلی برای امروز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: فردا جمعه ۶ مهر از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و انتظار داریم بارش‌هایی را بصورت پراکنده و جزئی در کل استان داشته باشیم.

فرجی خاطر نشان کرد: فعلاً نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز شنبه ۷ مهر سامانه بارشی گسترده‌تر و قوی‌تری وارد استان می‌شود و روز‌های شنبه و یکشنبه ۷. ۸ مهرشاهد بارش‌های خیلی بیشتر در کل هستیم که باعث جاری شدن سیلاب و روان آب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این شرایط تا صبح دوشنبه ادامه پیدا می‌کند افزود: دوشنبه به بعد، جو استان پایدار می‌شود و سه‌شنبه ۱۰ مهر افزایش محسوس دما را در کل استان خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی مازندران یاداور شد: دریا امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران