کار در سازمان های مردم نهاد مقدس و با ارزش است
کار در سازمان های مردم نهاد مقدس و با ارزش است
محمودآباد آنلاین : طالبی سرپرست فرمانداری محمودآباد : در نظام سیاسی ما مهم ترین مولفه قدرت مردم است و نقش و اثرگذاری مردم در نظام اسلامی همواره در تاکیدات کلام رهبری بوده است.

جلسه شورای هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد شهرستان محمودآباد به ریاست خسرو طالبی سرپرست فرمانداری و با حضور قنبرعلی داداش پور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی و علی اصغر قاسمی مسئول دفتر امور اجتماعی فرمانداری و رحمان مسعودی نماینده هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد و اعضای سازمان های مردم نهاد در محل فرمانداری برگزار شد.

خسرو طالبی سرپرست فرمانداری شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام و اقدامات و همکاری سازمان های مردم نهاد در مقابله با کرونا و تامین نیازهای سایر اقشار جامعه گفت: حکومت ها زمانی پایدار خواهند بود که از مشارکت آحاد جامعه در قالب سازمان های مردم نهاد بهره مند باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان محمودآباد تشکل های مدنی را عنصر واسطه بین مردم و دولت دانست و گفت: همراهی سازمان های مردم نهاد در تحقق اهداف اداری و رسیدگی به مشکلات زندگی مردم اثر بخش خواهد بود و از این رو مدیران دستگاههای اجرایی باید در حوزه مدیریتی خود از ظرفیت های این سازمان ها بهره مند شوند.

وی توجه به مشکلات تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را توجه به بطن جامعه عنوان کرد و افزود: مهمترین رسالت این سازمانها دریافت و انتقال نیازها و مشکلات مردم به حکومت است و در راستای حوزه وظایف اداری دستگاههای اجرایی این تشکل ها فرصتی برای مشارکت توده های مختلف جامعه می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت: کار در سازمانهای مردم نهاد مقدس و ارزشمند است و نباید فعالان در این تشکل ها با عدم همراهی برخی مسئولین از ادامه کار خود خسته و دلسرد شوند و تلاش کنند تا توانمند تر از قبل و با مشارکت حداکثری مردم در کارهای خود قوی تر از گذشته در راستای تحقق اهداف سازمان خود گام بردارند.

طالبی گفت: اگر امروز جمع شدیم و به سراغ شما آمدیم صرفا از سر نیاز و قبول اهمیت و جایگاه شما فعالان مدنی در تحقق ماموریت های دولت می باشد و این جلسه صرفاً جهت ارائه گزاش عملکرد و جنبه تزئینی نداشته و دستیابی به یک فهم مشترک و افزایش تعاملات اجتماعی  و کمک به توانمندسازی تشکل های مردم نهاد از مهم ترین برنامه ها و اهداف این جلسه بشمار می رود.

وی تصریح کرد: هدف همه ما سازندگی و توسعه و پیشرفت جامعه  است و این مهم بدون مشارکت و همراهی شهروندان تحقق پیدا نخواهد کرد و نیاز است تعامل و ارتباط مدیران سازمان های مردم نهاد با دستگاههای دولتی بیشتر شود.

در بخش دیگری از این جلسه کلیه مدیران تشکل های مردم نهاد به ارائه گزارش عملکرد و طرح دیدگاهها و چالش های پیش روی سازمان خود پرداختند.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین