توسعه و نجات کشور بسته به پدافند غیر عامل است / کم‌کاری مدیران دولتی در ماه‌های پایانی دولت خیانت به مردم است
توسعه و نجات کشور بسته به پدافند غیر عامل است / کم‌کاری مدیران دولتی در ماه‌های پایانی دولت خیانت به مردم است
محمودآباد آنلاین / نشست خبری علیرضا شریعت، فرماندار شهرستان محمودآباد با خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری محمودآباد برگزار شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ علیرضا شریعت در این نشست، با تاکید بر ضرورت توجه به پدافند غیر عامل بیان کرد: توسعه، پیشرفت و نجات کشور و انسان‌ها بسته به پدافند غیر عامل است، پس باید توجه جدی به پدافند غیر عامل داشته و آمادگی کامل در این زمینه داشته باشیم.

او یکی از اهداف و نقش‌های مهم در پدافند غیر عامل را گروه های مردم نهاد دانست و افزود: گروه های مردم نهاد و همچنین سمن‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید به طور دقیق ساماندهی شوند.

شریعت ادامه داد: هفت کارگروه امداد و نجات، راه و شهرسازی، ساماندهی و مشارکت مردمی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن، نیرو و انرژی، فرهنگی و مشاوران جوان در کارگروه پدافند غیر عامل شهرستان وجود دارند که مسئولیت کنترل پدافند غیر عامل در محمودآباد را برعهده دارند.

فرماندار محمودآباد متذکر شد: مدیریت بحران نباید تبدیل به بحران مدیریتی شود و دلیل به وجود آمدن این بحران نداشتن آمادگی و نبود برنامه ریزی است پس باید با ارتقاء بخشیدن سطح آمادگی و توجه جدی به برنامه ریزی مناسب از پدید آمدن این بحران جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به معضل انتخاب شهردار جدید محمودآباد و بیش از دو ماه بدون شهردار بودن این شهر که به چالشی بزرگ تبدیل شده است خاطرنشان کرد: شهرداری که برای محمودآباد انتخاب می‌شود باید برای مرحله به مرحله مشکلات و معضلاتی که در این شهر وجود دارد برنامه داشته باشد.

شریعت خبرنگاران را افسران جنگ نرم برشمرد و به آنان خطاب کرد: شما ایثارگرانه و بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می کنید و همگان باید قدردان زحمات خبرنگاران باشند.

وی با اشاره بر ضرورت توجه به حوزه پدافند زیستی و زیست محیطی در پدافند غیر عامل و معضل همیشگی زباله در محمودآباد و با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار تن زباله از شهرستان محمودآباد جمع آوری شده است گفت: همکاری و پیگیری رسانه‌ها در بحث زباله در کشور باعث شده تا همه آحاد در خصوص این معضل بزرگ حساس شوند که در نهایت دریافت کمک های بسیاری در این حوزه و پای کار آمدن مسئولین را به همراه داشت.

شریعت ضمن عذر خواهی از مردم محمودآباد بابت تاخیر در حل مشکل زباله اظهار کرد: متاسفانه مشکلات داخلی که ما در محمودآباد داشتیم اعم از استعفای شهردار و یک عضو شورای شهر و چندین مشکل دیگر، همگی باعث شد تا انجام و اتمام این پروژه به تعویق بیافتد و اگر دست به دست هم دهیم و همگی کمک کنیم این مشکل در محمودآباد برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات شورا دقت کنند اضافه کرد: وجود شورای شهر قوی باعث می شود تا بسیاری از این مشکلات برای شهر به وجود نیاید.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد در پایان اظهاراتش به برخی از مدیرانی که خود را با افق ۱۴۰۰ تنظیم می کنند هشدار داد: کم‌کاری مدیران دولتی در ماه‌های پایانی دولت خیانت به مردم است و تمام کارها و امور مردم باید تا آخرین لحظه مسئولیتی به درستی انجام شود و مدیران باید در این فرصت کم باقی مانده تا پایان کار دولت فعلی شتاب فعالیت و خدمات خود را بیشتر کنند و نباید از ارائه کوچکترین خدمتی دریغ کنند.

 

حق‌شناس، معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار محمودآباد در ادامه با تاکید بر پیشگیری از بحران بجای درمان و حل بحران، از برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در محمودآباد خبر داد.

وی اذعان داشت: در چنین رزمایشاتی است که توانایی‌ها، کم و کاستی‌ها و مشکلات و شکاف های موجود شناخته خواهد شد و ما باید تلاش کنیم که آنان را رفع کنیم.

صدیقه حق‌شناس افزود: فعال سازی توانایی‌های موجود در شهرستان و شناخت ظرفیت‌ها و امکانات و مشکلات و معضلات، یکی از اهداف ما از اجرای رزمایش پدافند غیر عامل است که در روز ۱۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیر عامل گفت: یکی از مهم ترین مسئله ما در پدافند غیر عامل آموزش همگانی است و باید حوزه آموزش را بیشتر فعال کنیم.

 

سرهنگ پاسدار عباس لاسمی، معاون اداری پشتیبانی سپاه ناحیه محمودآباد و نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست بیان داشت: هر اقدام غیرمسلحانه ای که باعث افزایش توان و قدرت کشور و کاهش آسیب پذیری در تمام زمینه ها شود پدافند غیر عامل نام دارد.

سرهنگ پاسدار عباس لاسمی آموزش، اعتماد مردم به حاکمیت و دستگاه های حاکمیتی و وحدت و همبستگی مردم و اراده ملی را سه بخش مهم در پدافند غیر عامل برشمرد و افزود: آموزش حلقه ای مفقوده در پدافند غیر عامل در کشور است که بسیار حائز اهمیت است و باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

لاسمی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه متولی در رزمایش پدافند غیر عامل حضور دارند گفت: این رزمایش را می‌توان یک تست آمادگی از توانمندی دستگاه های موجود در شهرستان دانست و براساس ظرفیت های اعلام شده، در ضلع شمالی ساحل شهرداری این رزمایش انجام خواهد شد.

وی در خاتمه ذکر کرد: ما در این رزمایش به این نتیجه می‌رسیم که ضعف دستگاه های ما در یک مقیاس کوچک به چه شکل است و چگونه آن را ترمیم و هنگام بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

به گزارش محمودآباد آنلاین، در حاشیه این نشست خبرنگاران و فعالان فضای مجازی و رسانه حاضر در جلسه سوالات خود در این خصوص را مطرح کرده و از سوی فرماندار و نمایندگان حاضر به سوالات بیان شده پاسخ داده شده است.

 

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین