اعلام جزییات تازه درباره واریز یارانه جاماندگان
اعلام جزییات تازه درباره واریز یارانه جاماندگان
محمودآباد آنلاین : در حالی سه‌شنبه هفته گذشته سومین مرحله از یارانه نقدی پس از افزایش قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به حساب خانوار واریز شد که هنوز تکلیف یارانه جاماندگان روشن نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق دستور رییس‌جمهور قرار بود یارانه جاماندگان ۲۱ تیر ماه و همزمان با دیگران واریز شود، اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه این گروه ۲۴ تیرماه واریز می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند، اما هچمنان قابل برداشت نیست. برخی دیگر اما همچنان منتظر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم.

با این حال، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی سرپرستان خانواری که تا ۱۵ خرداد ماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده بود: پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر امکان ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی یا متقاضیان جدید دریافت یارانه، اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خردادماه در سامانه https://my.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک‌بندی توسط آن وزارتخانه، فهرست سرپرستان خانوار جدید مشمول دریافت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.

در صورتیکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم شناخته شده باشند، ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم معرفی گردیده باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان ماهانه به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

در کدام «دهک» قرار دارید؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

جزییات ثبت نام جاماندگان برای دریافت یارانه

در این میان، هفته گذشته هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند.

بنا به توضیح او، ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا ۱۰ روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم.

وی با بیان اینکه از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد، تاکید کرد: در ابتدای سال آینده تصمیمی اخذ شده و تا پایان سال به آن پایبند خواهیم بود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرآنلاین