تزریق دز اول واکسن کرونا در محمودآباد کامل شد
تزریق دز اول واکسن کرونا در محمودآباد کامل شد
محمودآباد آنلان:رئیس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت که از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون ۸۸هزارو ۷۶دز واکسن برای نوبت اول در این شهرستان تزریق شده است که صددرصد گروه هدف را شامل می‌شود.

دکتر عباس توان  افزود: درصد واکسیناسیون مرحله دوم نیز در محمودآباد به بالای ۸۸ درصد رسیده است و  تاکنون به ۷۵هزار و ۷۲۵نفر  از جمعیت ١٢ سال به بالای شهرستان هر ۲ دز  تزریق شده است.

وی با بیان اینکه دز سوم کرونا در حال حاضر تنها برای سنین بالای ۶۰ سال تزریق می شود، ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۱۶۵ نفر معادل ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان هم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت محمودآباد بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: یکی از اثر بخش ترین روش های مقابله با کرونا که تاکنون ثابت شده است واکسیناسیون می باشد و لازم است با توجه به شناسایی سویه جدید همه گروه های هدف اعلام شده برای تزریق دز دوم و سوم واکسن کرونا به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک شهرستان محمودآباد در وضعیت آبی قرار گرفته است ، گفت: از شهروندان درخواست می شود تا برای خارج نشدن از وضعیت آبی کرونا در این شهرستان، ضمن حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی، حتما نسبت به زدن ماسک اقدام کنند.

توان همچنین بازگشایی مدارس را یکی از دغدغه های اصلی بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت : اگر بازگشایی مدارس با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه شود ما را به پیک ششم کرونا نزدیک خواهد کرد از این رو لازم است مدیران مدرسه نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل ها داشته باشند.

وی با تاکید بر واکسینه شدن کامل دانش آموزان افزود : لازم است آموزش و پرورش پایشی در مدرسه انجام دهد تا دانش آموزان واکسینه نشده را شناسایی و برای دریافت واکسن به شبکه بهداشت ارجاع دهند.

شهرستان محمود آباداز اول مهرماه امسال با خروج از وضعیت نارنجی کرونایی وارد رنگ زرد به معنای خطر متوسط کرونایی شد و پس از آن بعد از ۲ ماه ثبات کرونایی در تاریخ ۲۹ آبان ماه به رنگ آبی درآمد و در حال حاضر نیز ۲ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای این شهرستان بستری هستند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین