محمودآباد و سرخرود میزبان جشنواره تئاتر خیابانی مازندران
محمودآباد و سرخرود میزبان جشنواره تئاتر خیابانی مازندران
محمودآباد آنلاین/رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد از انتشار فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی بسیج مازندران با شرایط ویژه دوران کرونا در شهرستان محمودآباد در پاییز 1400خبر داد.
  • صادق خوشخو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: این رویداد با همکاری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان مازندران ، سازمان بسیج هنرمند استان، سپاه کربلا، اداره کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.
    وی افزود: موضوع آثار این جشنواره شامل؛ نقش مقاومت، رشادت و ایثارگری مردم شریف ایران در دوران ۸ سال دفاع مقدس؛ پاسداشت فداکاری، رشادت و ایثارگری مدافعان حرم و مدافعان سلامت؛ تاثیر بحران شیوع کرونا بر جامعه و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛ آگاهی بخشی و دانش افزایی درباره آسیل های اجتماعی نلشی از اعتیاد،بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب ها ؛ با توحه به موضوعات معضلات شهری، محیط زیست، مصرف بهینه انرژی آب و برق، منابع طبیعی و ثروت ملی( با تاکید جنگل) و نمایش منطبق با شعار سال رونق تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است.
    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با بیان اینکه این جشنواره ختص هنرمندان استان مازندران اس، تاکید کرد: اولویت انتخاب آثار با محوریت افتخارات رزمندگان مازندران می باشد.
    وی در خصوص مقررات جشنواره توضیح داد:که تمامی شرکت کنندگان باید با عضویت بسیج در این جشنواره شرکت کنند و همچنین باید ملزم به رعایت قوانین جشنواره باشند و ستاد برگزار جشنواره در هر مرحله در صورت مشاهده تخطی از ادامه همکاری معذور بوده و کروه از ادامه مراحل جشنواره محروم خواهد شد.
    خوشخو گفت:همچنین طرح و ایده آثار ارسالی نباید توسط همان کارگردان در دوره ها و جشنواره های استانی بسیج شرکت کرده باشد.
    وی با بیان اینکه مدت زمان هر اثر حداقل ۲۰ و حداکثر می تواند ۳۰باشد افزود:نمایشنامه یا طرح به صورت مکتوب و تایپ شده به همراه مجوز نویسنده در ۳ نسخه به آدرس دبیرخانه در ساری میدان امام( ره)، مجتمع فرهنگی ارشاد ارسال گردد.

رییس ارشاد محمودآباد با اشاره به اینکه مهلت ارسال متن پنجم شهریور ماه می باشد گفت:معرفی و اعلام نمایشنامه پذیرفته شده در تاریخ ۱۵ شهریور و بازبینی نمایشها در ۱۵ آبان و اعلان نثبت نهایی گروه ها برگزیده ۲۰ آبان و برگزاری مرحله نهایی جشنواره در نیمه اول آذر ۱۴۰۰ برگزار می گردد.
وی خاطر نشان کرد: به گروه های نمایش پس از موفقیت در مرحله بازبینی تا سقف ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.
خوشخو افزود: پس از رقابت نهایی به برگزیدگان اول کارگردانی،بازیگری مرد ، بازیگری زن، طراحی صحنه و لباس و موسیقی نمایشی، لوح تقدیر، دیپلم افتخار ، تندیس و وجه نقد اهدا می گردد.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین