درآمد شهرداری سرخ رود را در پایان امسال به ۷۰۰ میلیارد ریال رساندیم
درآمد شهرداری سرخ رود را در پایان امسال به ۷۰۰ میلیارد ریال رساندیم
محمودآباد آنلاین/ کبود شهردار سرخ رود: شهرداری سرخ رود را در حالی تحویل گرفتم که تنها 400 میلیون تومان نقدینگی مالی داشته و در دی ماه سال 1398 با وجود تمام ظرفیت ها، حتی فاقد یک پروژه عمرانی عمده و قابل توجه بوده است.

محسن کبودفیروزجایی شهردار سرخ رود، ظهر امروز با حضور در آخرین نماز جمعه سرخ رود در سال ۹۹بعنوان سخنران پیش از خطبه ها اهم گزارش اقدامات و عملکرد شهرداری را به نمازگزاران ارائه نمود.

کبود افزود: با بررسی، بسیج منابع و همیت همکارانم در شهرداری،  نارسانی و ضعف های موجود، برنامه ای یکساله تدوین و در آن کمبود زمان، احتمال برخورد با مشکلات در حوزه مختلف از جمله معضلات اقتصادی در نظر گرفته شد تا در دورنمایی قابل لمس به نتایجی مطلوب و قابل اتکا برسیم.

شهردار سرخ رود در ادامه گفت: با یاری خداوند متعال، همراهی مسئولین و پشتیبانی و صبر شهروندان فهیم سرخ رودی با تمام قوا و توان، توانستیم به افق یکساله ای که در نظر گرفته بودیم جامه عمل بپوشانیم و به انتظاراتمان دست پیدا کنیم تا شهری درخور شأن مردم ارزشمند سرخ رود بسازیم.

محسن کبود فیروزجایی با اشاره به نحوه تقسیم کار در حوزه شهری، گفت: سعی برآن داشتیم که بتوانیم در جای جای نواحی شهری و تاکیدا در مناطق بومی نشین، پروژه هایی تعریف کنیم تا در هر قسمت از شهر یک عملیات عمرانی ملموس را به اجرا در بیاوریم.

وی با اشاره به پیشبینی بودجه شهرداری برای سال ۱۳۹۹ مطالبی را عنوان نمود و ادامه داد: باوجود کمترین میزان موجودی، ۲۴۰میلیارد ریال برای سال ۱۳۹۹درنظر گرفته که در نهایت تا ساعت ۱۸ عصر روز پنجشنبه مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۹، درآمدی بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال برای شهرداری سرخ رود به دست آمد تا بتوانیم پاسخگوی انتظارات شهروندانمان باشیم.

کبودفیروزجایی در ادامه ضمن تشکر از صبر مردم عزیز سرخ رود در پیشبرد اهداف در راستای آبادی شهری گفت: پروژه هایی همچون بهسازی سیستم روشنایی شهری جهت کیفیت هرچه بیشتر، زیبایی و کاهش هزینه های مصرفی را از بلوار بهار آغاز و در فاز دوم بلوار امام رضا(ع) و سپس در فاز سوم کمربندی سردار سلیمانی را تحت بهسازی و تعویض چراغ های عابر قرار دادیم.

شهردار سرخ رود یکسان سازی تابلوی واحد های صنفی را حق مسلم بازاریان دانست و افزود: در راستای رونق کسب و کار و جلب رضایت بازاریان پروژه یکسان سازی سردرب واحدهای تجاری آغاز تا مورد توجه هرچه بیشتر گردشگران قرار گرفته و موجبات جلب سرمایه برای بازاریان فراهم گردد.

کبود یکی از انتظارات شهروندان را بهسازی کمربندی عنوان نمود و ادامه داد: در این راستا پروژه بهسازی کمربندی سرخ رود در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در عملیات عمرانی آن تعریض در ضلع شمال و جنوب، احداث اگوی شهری بمنظور دفع و هدایت آبهای سطحی، ایجاد رفیوژ وسط، احداث فضای سبز، نصب چراغ های روشنایی، تعریض پل و احداث زیرگذر بمنظور سهولت در رفت و آمد در دو فاز شرقی و غربی به اجرا در آمد که در آینده ای بسیار نزدیک به اتمام خواهد رسید.

شهردار سرخ رود وجود بیش از ۱۰۰ معبر خاکی را در شأن شهروندان فهیم سرخ رودی ندانسته و گفت: در بررسی های بعمل آمده بیش از ۱۰۰معبر خاکی در شهر سرخ رود با وجود منابع مثال زدنی وجود داشت و در تعریف عملیات عمرانی، نواحی شهری به ۳قسمت تقسیم و در فاز اول بیش از ۳۵ معبر خاکی اصلاح، بهسازی و آسفالت و فازهای دوم و سوم این پروژه بزودی اجرایی شده که اینجانب از این تریبون مقدس به تمام شهروندان محترم قول خواهم داد که با یاری خداوند و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر، در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ هیچ معبر خاکی در سـرخ رود وجود نخواهد داشت.

محسن کبودفیروزجایی از آغاز روکش آسفالت معابر اصلی شهری خبر داد و افزود: عملیات بهسازی و روکش آسفالت معابر اصلی از جمله بلوار بهار، امام رضا (ع)، بلوار ولایت و کمربندی تا دوماه دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین درخصوص دفع و هدایت آبهای سطحی نیز گفت: یکی از دغدغه های دیگر شهروندان دفع آبهای سطحی بوده و با توجه به شیب بسیار کم و تراز پایین شهر سرخ رود که در کنار دریا و ساحل قرار گرفته، شرایطی فراهم آمد تا عملیات ساماندهی انهار مانند وازیک رود و بخشی از رودخانه کبیر هراز در دستور کار قرار گرفت و همزمان همچنین احداث اگوی شهری در ضلع شمالی کمربندی و اراضی ۲۲۰متری نیز آغاز گردید که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

کبودفیروزجایی با اشاره به فعالیت در حوزه املاک شهری، گفت: تمام ظرفیت های موجود را بکار بسته و با ورود به حوزه نوسازی و املاک، حدود ۴ هکتار به تملک شهرداری درآمد.

وی ادامه داد: از اراضی ۲۲۰متری حتی یک سانتی متر نصیب شهرداری نشد اما در توافقات بعمل آمده حدود ۸۰۰۰ زمین به تملک شهرداری درآمد و همچنین در اراضی آقای صالحی در همجواری روستای چاکسر نیز ۹۰۰۰ مترمربع در کمیسیون توافقات مطرح و به املاک شهرداری افزوده شد و در ادامه نیز ۱ هکتار زمین بهمراه مبلغ ریالی به سرمایه های شهری اضافه گردید.

شهردار سرخ رود گفت: برازنده نیست که شهر ساحلی سرخ رود، محل دپوی زباله باشد و در همین راستا شهرداری تا مهر سال جاری حدود ۶هزار تن زباله را از محل دپو و سطح شهر جمع آوری و به خارج از شهر حمل نمود.

محسن کبودفیروزجایی شهردار سرخ رود از گزارش مکتوب با ارائه مستندات به شهروندان در سال جدید خبرداد و گفت: حمایتهای شهروندان خواهد توانست پروژه های عمرانی را بسیار افزایش داده و اطمینان خاطر و اعتماد شما مردم شریف یکی از مهمترین سرمایه های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی گفت: ظرفیت سرخ رود در حوزه پروژه های عمرانی هم تراز با شهرهای ۲۰۰هزار نفری بوده و این برای همه کسانیکه شناخت کافی در امور شهری دستی برآتش دارند قابل لمس است.

کبودفیروزجایی خبر از ۴۵۰مصوبه شورای اسلامی شهر در راستای ارسال لایحه های شهرداری خبر داد و  افزود: این مهم جز با همراهی شما مردم، مسئولین شهری و شهرستانی و اعضای شورای اسلامی دست یافتنی نبود و بنده از همینجا از همه ی عزیزان و دلسوزان تقدیر و تشکر می نمایم.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده امام جمعه سرخ رود و ابراهیم نژاد فرمانده سپاه شهرستان محمودآباد به پاس خدمات و بمناسبت روز شهردار از محسن کبودفیروزجایی شهردار سرخ رود با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی نمودند.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی شهرداری سرخ رود